Inne
: całokształt - auto broni się jako całość i powinno służyć przez długi czas
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: te lusterka to juz chyba jakias kpina...technologie skyactive, ieloop itd a lusterka wibrują...chociaż w f1 kierowcy mają problem z radiem....:)
4,0
Całokształt
Auto takie jak się spodziewałem - dobre w każdej kategorii, przez to uniwersalne. Kupiłem jako 3 latka po leasingu - za cenę do 100tys zł można było wybrać audi q5 - odpadło bo nie chciałem diesla, benzyny vaga uważam ze problematyczne (olej itp), lexus nx - benzyna duże spalanie, hybryda...-byłaby ok, ale to auto nie ma bagażnika i jest 300kg ciezsze, subaru pali jak smok, glk - kanciate i male, bmw sie nie podoba...pod względem bezawaryjności i designu chyba nr1 - poza premium ciezko cos sensownego co ma koło 190km...
minusem jest jakosc wykonania - konsola srodkowa i czesc plastikow jest twarda, troche skrzypi...- nowy model pod tym wzgledem jest znaczaco lepszy.
Czy lepszy żeby dopłacić 70tys?dla mnie lepszy o 20tys zł...ale mazda idzie w dobrym kierunku - marka, ktorej auta nie strach kupic jako 3,4 latka...- dopracowana benzyna....bez dpf, wtryskow, dwumas mechatroniki dsg, turbin, kompresorow, adblue, a w instrukcji nie jest napisane ze dolewka 0,5l oleju na 1000km to w granicach normy...
i radosc z jazdy - mozna jechac delikatnie i oszczednie, mozna wcisnac i posluchac - mimo wszystko wolnossace 2,5l o wiele lepiej brzmi niz 2.0 z "suszarką"...
Wrażenia
4,0
Silnik
dynamika ok, troche brakuje dźwięku, spalanie 140km/h - 9,5l, miasto - 9-11l, trasa 7l. jest ok. 8 sekund do 100km/h, lepiej niz nowy model...
4,0
Skrzynia biegów
automat klasyczny 6 biegow - jezdzi ok, redukuje ok, szkoda ze nie ma 8 biegow....i autoholda...
4,0
Układ jezdny
jest dobrze, nie mam jakis super odczuć, ale jest pewnie i przewidywalnie. auto zwinne, lekko sie prowadzi, super do miasta;
3,0
Karoseria
wszystkie nowe auta to jakby wydmuszki...blacha cienka, ale to chyba powoli standard. problemow z korozja po 3 latach nie stwierdzilem
Komfort
3,0
Widoczność
jest ok, lusterka duże, troche słaba jakość kamery cofania.
4,0
Ergonomia
- mozna oprzec lokiec o podlokietnik (chyba lepiej niz w nowym modelu)
- jest gdzie odlozyc tel, portfel, butelke, schowki ok,
- sterowanie klimą intuicyjne
- ekran multimediow wysoko, nie trzeba odrywac wzroku, idealne rozwiazanie z pokretłem jak audi i bmw
- pamiec foteli powinna byc wyzej na drzwiach, jest za nisko
-
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
super szybko wieje cieplo, klima wydajna, tylko nawiewy na tyl moglyby byc
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest dobrze - 4 osoby wejda i na wakacje sie zmieszcza z bagażami
drogie ta Japonczyki uzywane...- slaba jakosc plastikow i spasowania, ale mechaniczna niezawodnosc;
nie ma rzeczy, ktore moga sie popsuc, jest przyjemnosc jazdy wolnossacym silnikiem przy rozsadnych kosztach...
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- lusterka troszke wibruja przy wysokich predkosciach - przypadlosc mazdy
- linka przenoszenia napedu do sterowania fotela zaczela halasowac
-
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, byle bez zmian
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
[l/100km]