Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV Facelifting

wrosiak, 6 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda CX-5 I SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo elastyczny i jeszcze bardziej ekonomiczny
Przeniesienie napędu : fajnie dobrane przełożenie - działa sprawnie i daje się dobrze wykorzystać tą zaletę w czasie manewrów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : naprawdę miękki lakier
Inne : siedzenie pasażera powinno być inne - zagłówek zmusza do pochylania głowy do przodu
5,0
Całokształt
dzisiaj już mogę się wypowiedzieć nt Madzi, bo mam już takową ponad dwa lata. Auto bardzo ładne, dokładnie zrobione, rzekłbym z "gustem" a o gustach się nie dyskutuje - mnie się bardzo podoba. Na razie niezawodne, bardzo ekonomiczne jak na rozmiar. Koszt utrzymania... ( nie powiem czy to dużo czy mało - nie wiem ile kosztują inne auta na przeglądach ) ... po 20000 - przegląd 900 zł po 40000 - przegląd 1200 zł ( bez jakichś dodatkowych gwarancji na nadwozie, dodatkowych gwarancji itp itd - podstawowe rzeczy). Prowadzi się bardzo dobrze, chociaż coś jest nie tak z zagłówkami są akurat tak, że mam wrażenie jakbym się ciągle musiał pochylać - o ile jako kierowcy - psuje mi to - bo się nie rozkładam jak na kanapie - to jako pasażer... średnio to wygodne - pasażer powinien móc odchylić głowę lekko... Tylne siedzenia - bez zarzutu.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo elastyczny, cichy i co najważniejsze - ekonomiczny. Nie jest to ferrari i nie pościgamy się na ćwiarć mili ( raczej nie jest "zrywne" - wręcz przeciwnie - sprawia wrażenie ospałego przy ruszaniu - za to później... ślicznie śmiga
5,0
Skrzynia biegów
dobrze dobrana, daje możliwość manewru przy każdej prędkości. Elastyczny silnik i dopasowana skrzynia - wspaniałe połączenie - biegi wchodzą lekko - tu się nie ma do czego doczepić - no może dodałbym jeszcze jeden bieg :D
5,0
Układ jezdny
bardzo stabilnie i twardo się trzyma asfaltu. Mimo kilku prób ostrych manewrów ( na ile mi sumienie pozwoliło madzię sprawdzić ) nie udało mi się ... poślizgnąć - ale też przyznajmy - na pewno jest to możliwe - sztywna i stabilna - ale nadal komfortowa - tak bym to na szybko opisał
3,0
Karoseria
no i tu ... troszkę ponarzekam - o ile kształt auta i kolor ( tak - czerwony ) są dla mnie śliczne - to jakość lakieru... jest miękki - wystarczy lekkie dotknięcie i są ślady - paznokciem się zrobi ślad na lakierze i to wcale nie mocno naciskając - więc zapomnijcie o myjni automatycznej - będzie WIDAĆ!! - lakier w cenniku kosztuje kupę kasy - mógłby być trwalszy
Komfort
5,0
Widoczność
siedzisz wysoko - widać dużo - słupki jakoś szczególnie nie zasłaniają - lusterka odpowiednie. Widok do tyłu... no cóż - kształt auta powoduje, że tylnia szyba jest..... malutka - a przez małą szybę mało widać. Ale jednak nie ma tragedii
4,0
Ergonomia
siedzenie kierowcy i pasażera - takie samo - o ile pozycja dla kierowcy słuszna i uzasadniona - dla pasażera uciążliwa - zagłówek źle umieszczony - nakazuje pochylić głowę - na dłuższej trasie niewygodny - tylna kanapa super
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
auto jest duże w środku. O ile przód reaguje szybko na klimę/ogrzewanie to do tyłu ciężko się ta temperatura rozchodzi. Mam wrażenie, że słabo tam powietrze dociera. Żeby odparować tylną szybę bez podgrzewania elektrycznego - trzeba by kilkadziesiąt kilometrów przejechać. Tak samo z klimą - żeby tył schłodzić - trzeba założyć kurtki z przodu :D - oczywiście koloryzuję - ale przepust powietrza do tyłu nie powala
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
brak jakichkolwiek zażaleń i skarg - każdy ma tyle ile będzie mu potrzebne - 5 dorosłych panów się zmieści i nie będą narzekać * *( nie dotyczy skrajnych rozmiarów )
3,0
Wyciszenie
Silnik pracuje bardzo cicho i jego w kabinie nie usłyszymy za dużo. Ale auto ( 2016 r. ) jest bardzo słabo wyciszone. Słychać dość głośno toczące się koła, że nie powiem o szumie wiatru przy górze - nie wiem czy na górze drzwi czy może miejscach na relingi - no przy 140 trzeba dość głośno mówić, żeby się dobrze słyszeć - muzykę też trzeba... podgłosić - to nie wyszło Japończykom
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie wydają mi się mieszczące w klasie auta - trzeba wziąć pod uwagę cenę auta i jeśli wtedy się mówi, że przegląd u konkurencji jest 120 zł tańszy... sorry - było kupić inne auto...
4,0
Stosunek jakość/cena
byłoby naprawdę idealnie - ale to wyciszenie jednak zawsze powraca na trasie - no to nie jest pierdoła i nie jestem czepliwy...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
póki co wszystko działa - raz mi się "zawiesił" czujnik martwego pola - po ponownym uruchomieniu silnika - działa bez zastrzeżeń. Zdarzyło się też, że komputer startował ze dwie minuty, ale to tyle - wszystko działa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zupełny brak poważnych usterek - i oby tak zostało -

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV Facelifting