Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV Facelifting

Benek, 6 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-5 I SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Świetne, uniwersalne auto. Ma lekko sportowe osiągi do szybkiej jazdy w trasie, a jednocześnie posiada możliwości pokonywania lekkiego terenu. Dodatkowo jak na swój charakter i masę jest wyjątkowo oszczędny - średnia spalanie to 6,2 (mierzone wskazaniami komputera, potwierdzone własnymi kilkukrotnymi obliczeniami bo nie chciało mi się wierzyć w tak małe spalanie) przy normalnej jeździe, a więc szybko ale z głową i bez szaleństw typu gaz do dechy choć palą się czerwone światła na skrzyżowaniu oddalonym o 50m;
Wrażenia
5,0
Silnik
Tak jw silnik bardzo dobry, szczególnie pod względem oszczędności paliwa. Przykład - ostatnie spalanie 6,4 na trasie 400 km przejechane w niecałe 5 h gdzie jechałem również w korkach (budowa ekspresówki w okolicach Chęcin i przed Radomiem ale i również z prędkościami 160 km/h. Moc więcej niż wystarczająca do sprawnego wyprzedzania;
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie zmiany biegów lewarkiem i przełożenia bardzo elastyczne;
5,0
Układ jezdny
Jest świetnie. Jeździ jak przyklejony do drogi. Początkowo bałem się wchodzić w zakręty z dużymi prędkościami mając irracjonalne lęki przed kraksą z racji odczucia wyżej położonego środka ciężkości. Jednakże z czasem testowałem go z coraz wyższymi prędkościami i obecnie mogę powiedzieć iż pod tym względem zachowuje się nieomalże jak auto sportowe;
4,0
Karoseria
Niestety cienka blacha i cienka powłoka lakierowa. Na osłodę można powiedzieć, że wszystkie nowe modele teraz tak mają. Za to zabezpieczenie antykorozyjne jest solidne - byłem u fachowca celem dodatkowego zakonserwowania jednakże odwiódł mnie od tego stwierdzając,że obecnie nie ma sensu cokolwiek tu robić gdyż pod tym katem jest znakomicie (gdyby miał najmniejsze wątpliwości to przecież nie rezygnował by z zarobku!!);
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu i na boki. Z tyłu również świetnie ale dopiero po zamontowaniu kamery cofania - wcześniej tak jak i w innych suwach było kiepsko
5,0
Ergonomia
Wszystko pod kontrolą i intuicyjna obsługa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie. Grzeje i chłodzi bardzo szybko, a wentylatory chodzą cichutko;
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moim zdaniem bardzo dobrze. Cztery osoby dorosłe jadą komfortowo, a i pięć też nie będzie narzekać. Bagażnik duży, ustawny i funkcjonalny;
4,0
Wyciszenie
Nieźle, ale są auta mające lepsze wyciszenie. Silnik jest bardzo dobrze wyciszony, natomiast przy dużych prędkościach powyżej 140 km/h dają o sobie znać szumy z podwozia;
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Świetnie. Jestem pod wrażeniem oszczędności w spalaniu, a i coroczne przeglądy z wymianą oleju i filtrów w ASO Mazda kieszeni nie urywają - 800zł. Tym bardziej, że prze rok czasu nic się nie zepsuło
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość ale i wysoka cena zakupu używanego auta. Pocieszeniem jest to, że auto uchodzi za bezawaryjne i jest cenione na rynku wtórnym, dlatego możan mieć nadzieję na wysoką cenę sprzedaży;
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa bez zarzutu;
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie chce zepsuć;

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV Facelifting