Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV Facelifting

Zibi, 6 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 I SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : bardzo cienka powłoka lakierowa
5,0
Całokształt
Jeżdżę nim dopiero od miesiąca ale chciałbym się podzielić swoimi pierwszymi wrażeniami. Bardzo udane auto. Przemyślnie rozwiązane przestronne wnętrze. Całkiem dynamiczny silnik, a w dodatku oszczędny - przy prędkości 150 km/h wskazanie komputera to 10,5 litra, a w jeździe typowo miejskiej to zaledwie 7,5 litra. Wybierałem pomiędzy Hyundai Tucson, Mitsubichi Outlander, Kia Sportage, a Ford Mondeo i wygrała Mazda (pomimo wysokiej ceny w stosunku do rocznika) głównie z uwagi na jakość wnętrza, osiągi silnika, przestronność wnętrza pomimo relatywnie niedużych wymiarów zewnętrznych i ogólna wszechstronność - duży prześwit pozwalający na wjazd w lekkie bezdroża.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak wspomniałem wyżej - dobre osiągi i naprawdę oszczędne spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Początkowo miałem problem we wrzuceniu 6 biegu i wstecznego (przesiadłem się z 5-biegowej Vectry). Po kilkunastu dniach jazdy już przyzwyczaiłem się do niej i jest obecnie OK.
4,0
Układ jezdny
Daje 4 gwiazdki bo jeszcze nie wypróbowywałem go w ekstremalnej jeździe i nie wiem jak będzie zachowywał się na ostrych łukach przy dużych szybkościach. Pierwsze wrażenia pozytywne, dobrze tłumi nierówności, nic nie skrzypi i nie trzeszczy;
4,0
Karoseria
Trudno cokolwiek na ten temat powiedzieć, ale przy kupnie był sprawdzany miernikiem i trochę przeraża mnie grubość lakieru - 100 do 120, a progi zaledwie 80. Niestety ekologia i oszczędności producentów, ale podobno obecnie wszystkie nowe auta tak mają.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Wysoka pozycja i duże okna. Do tyłu trochę gorzej, ale ratują sytuacje duże lusterka;
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego czepiać. Brakuje mi jedynie podświetlenia przycisków sterowania lusterkami, ale to banał;
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylko 4 gwiazdki, bo nie jeździłem jeszcze w ekstremalnie niskich czy też wysokich temperaturach. Jednakże wydaje mi sie , że powinno być co najmniej dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na stosunkowo nieduże wymiary zewnętrzne to wewnątrz jest przestronnie. W Tucsonie i Kii było ciaśniej, a w Outlanderze tak samo pomimo, że zewnętrznie jest on większy;
4,0
Wyciszenie
Oceniam na tylko dobrze bo w Tucsonie było jednak ciszej, ale i tak jestem dość zadowolony. Wkręcany na wysokie obroty silnik trochę zbyt głośny;
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze!!! Średnie spalanie 7,5 l suwem i to głównie po mieście to bardzo dobry wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto drogie w zakupie (od pierwszego właściciela). Ceny aut używanych bardzo powoli schodzą i dla kupujących to zła wiadomość. Ale mam nadzieję, że w przyszłości, jako sprzedający to sobie to odbiję;
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przed zakupem dokładnie sprawdzony i mechanicy orzekli, że stan techniczny auta jest jak z fabryki, bez najmniejszych oznak zużycia (poza zmniejszonym bieżnikiem na kołach i oznakami zużycia klocków hamulcowych)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV Facelifting