Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV Facelifting

Mikołaj, 7 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 I SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : poziomowanie świateł
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
przy wysokich obrotach dość głośny, za to, jak na benzynę 2.0, dość elastyczny w dolnym zakresie obrotów. Wbrew obiegowym opiniom, całkowicie normalnie jeździ na Pb95.
5,0
Skrzynia biegów
Fajna, krótki skok lewarka, precyzyjna. Zestopniowanie poprawne, można wrzucić I bieg przy wyhamowaniu do niewielkiej prędkości, czego praktycznie nie dało się zrobić w CRV.
4,0
Układ jezdny
przyjemnie zestrojony, sprężysty, jak na SUVa nieźle informuje co się dzieje pod samochodem.
Komfort
4,0
Widoczność
przez szyby OK, ale kamera cofania z żenującą rozdzielczością (albo ekran, rezultat generalnie słaby).
3,0
Ergonomia
brakuje prozaicznych rzeczy, pomimo najwyższej wersji wyposażenia. Nie ma ANI JEDNEGO haczyka na zakupy w bagażniku, więc wszystko lata. Klapa bagażnika unosi się nisko, można rozbić głowę jeśli się ma powyżej 170 cm wzrostu. Brak spryskiwaczy reflektorów, brak elektrycznie otwieranej klapy (nie ma tego nawet w opcjach!), żadna pojemność zbiornika płynu do spryskiwaczy. powolne działanie systemu multimedialnego. Niezłe nagłośnienie BOSE.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna. Nie wiem jak ogrzewanie, jeszcze zimy nie doczekałem w tym aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu komfortowo, tył mógłby być przestronniejszy, ale nie jest źle. Spory bagażnik, ustawny, ale jak już pisałem- bez jakichkolwiek mocowań na zakupy.
5,0
Wyciszenie
jest naprawdę dobrze, o ile nie jedziesz 180 km/h lub nie masz 5000 obr/min.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak 2.0 benzyna, cudów nie ma. Opony 19 '' drogie, ale widziały gały co brały. Ubezpieczenie też dość kosztowne, generalnie nie jest to auto dla " średniej krajowej".
3,0
Stosunek jakość/cena
za te same pieniądze Koreańczycy dają dużo więcej wyposażenia, ale mniej prestiżu i większą utratę wartości. Spory dylemat dla potencjalnych kupców.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
już po 5000 km uszkodzeniu uległ układ poziomowania lampy. Niby drobiazg, ale w nocy nie dało się jeździć, bo światło świeciło kilka metrów przed maskę i dawało tak jasną plamę, że poza nią nie było widać nic. Najlepsze jest to, że serwis mazdy- stwierdziwszy że faktycznie świeci za nisko, termin przyjazdu na serwis celem głębszego zdiagnozowania problemu określił na ZA MIESIĄC! Czyli przez ten czas mogłem jeździć wyłącznie w dzień. Rewelacja, szkoda że nie zostałem poinformowany wcześniej o standardach pracy serwisu, prawdopodobnie nie dokonałbym zakupu Mazdy wiedząc, że z każdą sprawą trzeba się tyle użerać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście na razie nic, ale po przygodzie ze światłami aż boję się myśleć ile może trwać diagnozowanie i naprawa czegoś poważniejszego. Rok?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV Facelifting