czasami się zacina 1 przy ruszaniu ze skrzyżowania po i-stop ( 5 razy się zdarzyło na 3000 km ?
5,0
Układ jezdny
zawieszenie bardzo stabilne i sztywne
Komfort
4,0
Widoczność
mała widoczność przez tylną szybę, dobrze, że jest kamera i duże lusterka wsteczne
4,0
Ergonomia
przycisk startu ukryty za dźwignią zmiany biegów, przy włączonej nawigacji nie ma informacji na wyświetlaczu (np. linia na dole lub u góry o słuchanej stacji radiowej lub płycie ), schowek między siedzeniami nieergonomiczny, kiepski dostęp, półeczka przy kierownicy mogłaby być zamykana, otwarta jest bezużyteczna,
elektryczny hamulec ręczny powinien się automatycznie blokować przy wyłączeniu silnika
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
słabe odparowywanie przedniej szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń odpowiednia
4,0
Wyciszenie
powyżej 130 wyciszenie przestaje być komfortowe
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie spalanie 8,5 l / 100 przy jeździe 50/50 trasa/ miasto
3,0
Stosunek jakość/cena
wykończenie plastików kiepsko dopasowane, szczegóły detali mało dopracowane, mieszek zmiany biegów w najbogatszej wersji z e k o l o g i c z n e j skóry to porażka, jakość przeciętna
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nowy system nawigacji działa z prędkością żółwia, po wyjeździe z tunelu, z garażu potrafi się obudzić dopiero po 10 minutach, ilość widocznych satelit w systemie niewystarczająca do precyzyjnej nawigacji taki system ma renault np. w CLIO III i ilość widocznych satelit jest podwójna w stosunku do mazdy w w związku z tym dokładność o niebo lepsza, mazda przegrywa z renault, nie znam przyczyny bo serwis odsyła mnie do producenta, kpina
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy 3000 km nie powinny się zdarzyć i na razie ich nie ma
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
[l/100km]