Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

darsyg, 4 miesiące temu
Silnik 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW od 2021 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Najlepsze auto, jakie dotąd miałem (a to już mój 10-ty samochód, w tym 6-ty użytkowany jako nowy, zakupiony w salonie). Mam wersję z najwyższym wyposażeniem (wersja e-skyactive x Exclusive-line + trzy pakiety dodatkowe).
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały, o ile ten kto kupuje robi to świadomie, bo to silnik wolnossący, bez turbodoładowania. Potrafi być mega oszczędny, ale jeśli się postarać jeździć brawurowo, dynamicznie, można spalić sporo więcej.
5,0
Skrzynia biegów
Ma skrzynię biegów manualną i ta sprawdza się wyśmienicie ! To jedna z najlepszych skrzyni manualnych, jakie kiedykolwiek miałem okazję użyuać lub testować.
5,0
Układ jezdny
Żadnych negstywnych uwag. Bardzo dobrze trzyma się drogi, jak przyklejony lub jakby jeździł po szynach.
5,0
Karoseria
Z przodu wystarczająca ilość miejsca, bardzo komfortowo. Z tyłu nieco gorzej, ale i takl dużo lepiej, niż w modelu Mazda Cx-3, który miałem wcześniej. To bardzo dobry crossover.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra z prozdu. Do tyłu gorzej, ale w wyposażeniu są kamery 360 stopni, które działają wyśmienicie. Do tego bardzo wysoka jakość obrazu z kamer.
5,0
Ergonomia
Tu jest niewątpliwie wyjątkowo, bo klasycznie. W innych pojazdach to tzw. tabletoza, a tu klasyczne zegary, a ten wyświetlany pośrodku jest niemal taki sam, jak te po bokach. Sterowanie funkcjami poprzez fizyczne przyciski, a to już rzadkość w nowych autach. Ergonomia bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania jeszcze nie wypróbowałem (autem wyjechalem z salonu 24 kwietnia br.). Klimatyzacja jest super i wcale nie jest głośna (tak niektórzy piszą), lecz bardzo wydajna, o ile jest umiejętnie obsługiwana.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo przestronnie i wygodnie. Z tyłu nieco gorzej, ale to zależy od wzrostu kierowcy oraz pasażera z przodu. Tak do 182 cm z tyu jest jeszcze znośnie, ale jeśli kierowca ma ponad 185 cm wzrostu, to po odsunięciu i regulacji fotela (mam wersję foteli skórzanych z elektryczną regulacją i pamięcią ustawienia fotela kierowcy) miejsca z tyłu jest trochę mało. Ale jeśli ktoś potrzebuje, to może kupić inny model Mazdy, np. Cx-5 lub Cx60.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe, jak na ten segment aut. Jest dożo dożo lepiej niż w konkurencji. Mam wersję e-skyactive x po liftingu i być może w tej kwestii coś się zmieniło, bo jest super.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pojazd wyjątkowo ekonomiczny. Pali mało, nie psuje się, jest niezawodny i oby tak było dalej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie było (moja wersja to obecnie koszt ok. 174 tys. zł.), ale jakość, jaką za tę cenę się otryzmuje, jest tego warta. Konkurencja też tania nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak usterek. Oby tak było dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek. a więc i uwag w tym zakresie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30