Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Robert Waligórski, 3 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Niebanalny i przemyślany. Generalnie zachwyca i wciąż się podoba. Jazda daje dużo przyjemności a sam samochód sprawia, że chce się nim płynąc.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wysokoobrotowy bez doładowania ale pozwala na płynną ale nie pozbawioną dynamiki jazdę. Po wkręceniu na obroty ujawnia swoją obecność. Taki powrót do przeszłości ale w dobrym wydaniu.
5,0
Skrzynia biegów
Automat sprawnie dobiera biegi. Daje się wyczuć, można pedałem gazu wymuszać odpowiednie jej reakcje. Dobrze czyta intencje kierowcy.
4,0
Układ jezdny
Rozstaw osi definiuje comfort, nie jest to auto zbyt długie dlatego poprzeczne nierówności dosyć twardo wybiera ale bez zbędnych stuków i hałasów. 18-calowe felgi i stosunkowo niski profil opon na pewno też tu ma znaczenie.
4,0
Karoseria
Czerwony lakier Red soul przepiękny, jego mankamentem jest to, że jest bardzo miękki i podatny na zarysowania. To czego bym się doczepił to dopracowanie uszczelek przy drzwiach. zostały pozostawione dosyć spore szpary co pozwala na dostawanie się piasku i innych zanieczyszczeń z opon i drogi dosyć głęboko pod zamknięte drzwi.
Komfort
5,0
Widoczność
Podczas jazdy widoczny jest zadowalająca wręcz dobra. Przy manewrowaniu na parkingu niesamowicie dobrze spisują się kamery 360 stopni oraz duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Ta jest na najwyższym poziomie, na początku brak dotykowego ekranu wydaje się dziwnym pomysłem, ale nowy system komunikacji sterowania zastosowany w cx30 spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo intuicyjny szybki, po przesiadce na inny samochód ręka sama szuka tych pokręteł i wtedy wydać przewagę tego rozwiązania. Trzeba się z tym osfoić i nauczyć. Ale rozwiązanie jest genialne. Pozostałe elementy sterowania pozbawione są nadmiaru guzikologii, tu inżynierowie osiągnęli świetny efekt. Do tego dużo zyskuje estetyka wnętrza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewana kierownica i fotele już po kilku chwilach dbają o nasz komfort. Wentylacja na przyzwoitym poziomie. Klimatyzacja działa bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest przyzwoicie, nawet bardzo.
5,0
Wyciszenie
Dał bym 4,5 gwiazdki. Jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna, więc spalanie około 7 litrów. To przy, normalnej, szybkiej i dynamicznej jeździe. Na trasie bez autostrad przy teście na oszczędność nie przekraczając 90 km/h na trasie 60km wyszło 4,4L/100km. Mój rekord. Skupiłem się na paliwie, gdyż na razie to jedyne koszty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Żaden inny producent nie oferował takiej konfiguracji w tej cenie, u niektórych wręcz nie było możliwości dołożyć napędu na cztery koła.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obym nie wywołał wilka z lasu, nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód ma 6 miesięcy, za młody na uwagi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-30