Niebanalny i przemyślany. Generalnie zachwyca i wciąż się podoba. Jazda daje dużo przyjemności a sam samochód sprawia, że chce się nim płynąc.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wysokoobrotowy bez doładowania ale pozwala na płynną ale nie pozbawioną dynamiki jazdę. Po wkręceniu na obroty ujawnia swoją obecność. Taki powrót do przeszłości ale w dobrym wydaniu.
5,0
Skrzynia biegów
Automat sprawnie dobiera biegi. Daje się wyczuć, można pedałem gazu wymuszać odpowiednie jej reakcje. Dobrze czyta intencje kierowcy.
4,0
Układ jezdny
Rozstaw osi definiuje comfort, nie jest to auto zbyt długie dlatego poprzeczne nierówności dosyć twardo wybiera ale bez zbędnych stuków i hałasów. 18-calowe felgi i stosunkowo niski profil opon na pewno też tu ma znaczenie.
4,0
Karoseria
Czerwony lakier Red soul przepiękny, jego mankamentem jest to, że jest bardzo miękki i podatny na zarysowania. To czego bym się doczepił to dopracowanie uszczelek przy drzwiach. zostały pozostawione dosyć spore szpary co pozwala na dostawanie się piasku i innych zanieczyszczeń z opon i drogi dosyć głęboko pod zamknięte drzwi.
Komfort
5,0
Widoczność
Podczas jazdy widoczny jest zadowalająca wręcz dobra. Przy manewrowaniu na parkingu niesamowicie dobrze spisują się kamery 360 stopni oraz duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Ta jest na najwyższym poziomie, na początku brak dotykowego ekranu wydaje się dziwnym pomysłem, ale nowy system komunikacji sterowania zastosowany w cx30 spisuje się rewelacyjnie, jest bardzo intuicyjny szybki, po przesiadce na inny samochód ręka sama szuka tych pokręteł i wtedy wydać przewagę tego rozwiązania.
Trzeba się z tym osfoić i nauczyć. Ale rozwiązanie jest genialne. Pozostałe elementy sterowania pozbawione są nadmiaru guzikologii, tu inżynierowie osiągnęli świetny efekt. Do tego dużo zyskuje estetyka wnętrza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewana kierownica i fotele już po kilku chwilach dbają o nasz komfort. Wentylacja na przyzwoitym poziomie. Klimatyzacja działa bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest przyzwoicie, nawet bardzo.
5,0
Wyciszenie
Dał bym 4,5 gwiazdki. Jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna, więc spalanie około 7 litrów. To przy, normalnej, szybkiej i dynamicznej jeździe. Na trasie bez autostrad przy teście na oszczędność nie przekraczając 90 km/h na trasie 60km wyszło 4,4L/100km.
Mój rekord. Skupiłem się na paliwie, gdyż na razie to jedyne koszty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Żaden inny producent nie oferował takiej konfiguracji w tej cenie, u niektórych wręcz nie było możliwości dołożyć napędu na cztery koła.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obym nie wywołał wilka z lasu, nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód ma 6 miesięcy, za młody na uwagi.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
[l/100km]