Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Piotr, 3 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
3,64
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piękna karoseria. i systemy elektroniczne przed kolizyjne. Raz sam zadziałał hamulec - to na plus.
Układ elektryczny : Systemy elektroniczne przed kolizyjne. Raz sam zadziałał hamulec - to na plus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Jak we wstępie - brak turbo i płynnego przyspieszania.
Układ elektryczny : Przy niewielkim deszczu czujniki wspomagające jazdę się wyłączyły. Raz na autostradzie przy 130 km/h włączył się alarm o hamowaniu - ale ten błąd usunięto poprzez akcję aktualizacji oprogramowania. System utrzymania ruchu nie rozpoznaje np. naklejonych żółtych pasów i alarmuje o zboczeniu z trasy - musiałem wyłączyć ten system.
3,0
Całokształt
Mała płynność jazdy pomimo dobrych osiągów silnika. Jadąc w korku przy wciśnięciu przyspieszenia efekt jakby skoków/kangurzenia i wejście na wysokie obroty.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mała płynność jazdy pomimo dobrych osiągów silnika. Jadąc w korku przy wciśnięciu przyspieszenia efekt jakby skoków/kangurzenia i wejście na wysokie obroty. Widać brak turbo. Przy nagłym przyspieszeniu wycie silnika, jakby zadławienie i potem skok do przodu.
5,0
Skrzynia biegów
Jest ok.
4,0
Układ jezdny
Miałem stuki przy przejeżdżaniu poprzecznych spowalniaczy i manewrowaniu na parkingu. Serwis to na szczęście usunął
5,0
Karoseria
Super
Komfort
3,0
Widoczność
Tylny słupek ogranicza widoczność. Przednie słupki są szerokie i z perspektywy w oddali nie widać pojazdów. Trzeba zrobić ruch tułowiem. Pewnie błąd nachylenia przedniej szyby.
3,0
Ergonomia
Siedzenia przednie są wyprofilowane zbyt wąsko. Niestety ludzie tyją, a z nimi i różne części ciała...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po zamknięciu obiegu od razu szyby zaparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok.
3,0
Wyciszenie
Samochód był w miarę cichy, ale ostatnio (po przeglądzie) zaobserwowałem głośniejsze działanie silnika (i nie na trybie sport).
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się mniejszego spalania.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tą kwotę spodziewałem się lepszych osiągów szczególnie, że silnik był reklamowany jako zbliżony do osiągów silnika diesla - niestety reklama wprowadza w błąd. Jestem kierowcą, który przesiadł się z Volvo V40 silnik D3.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jest ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Parujące szyby po zamknięciu obiegu. Większych usterek brak - ale to jeszcze młody samochód.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30