Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Nowak, 4 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
3,57
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
3,0
Całokształt
Podobno materiały wykończeniowe klasy premium ...przepraszam ale gdzie. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda cudownie elegancko i dobrze spasowane. Tak no to zaczynamy... Każdej osobie która planuje zakup tego samochodu radzę sprawdzić pare rzeczy, które dopiero po czasie wyjdą na wierzch . Pierwsza to pidłokietnik który jest tak skonstruowany , że po 3 miesiącach filce które Mazda zamontowała na mechanizmie zaczepów i mocowania są już wytarte a podłokietnik lata we wszystkie strony ponieważ to co go do tej pory wyciszali i trzymało w przysłowiowej „kupie” już się wytarło. Pojadę do serwisu niech przykleją kolejne filce żebym jakoś mógł wytrzymać łomot dochodzący ze schowka. Drugie także podłokietnik, który po ustawieniu fotela kierowcy, który ma regulacje lordozy na maksa ociera o fotel kierowcy za każdym razem ostre krawędzie podłokietnika ocierają o skurzaną tapicerkę fotela i po prawie 12 miesiącach urzytkowania auta mam już ślady wytarcia na boku fotela ... jeszcze tok i mogę sobie fotel zakleić jakaś tasiemką może . Trzy to odgłosy w podszybiu przy włączonej klimie jakby ktoś piaskiem sypał. Cztery silnik który po 12 miesiącach oddaje dziwne odgłosy jakby ktoś garnkami tłukł. Dzieje się to tylko gdy silnik jest ciepły przy niskich obrotach do ok 3000 rpm. Jest to bardzo krótki dźwięk ale strasznie denerwuje mam wrażenie ze coś tam lata. Serwis nie może zlokalizować gdzie. .... Czytam poprzednie komentarze i wyglada na to , że nie jestem sam... Pięć to skrzynia biegów która jest tak nerwowa , że boje się dotykać pedału gazu. Zmienia biegi bez potrzeby albo nie zmienia ich wcale jadąc 110 km/h w trybie normalnym trzyma samochód na 5 biegu pytam po co?... Ze wstydu że auto mi wyje jeżdżę w trybie ręcznym samemu zmieniając biegi flipperami. Gdybym dłużej przejechał się tym autem na jeździe próbnej napewno bym go nie kupił. A tak po niecałych 12 miesiącach urzytkowania sprzedaje go z niesmakiem. Jarzemu kto chce kupić to auto radzę się dobrze zastanowić bo za ta kasę można mieć naprawdę inne auto które będzie wykonane solidniej .
Wrażenia
2,0
Silnik
Coś tam lata....chyba
3,0
Skrzynia biegów
Szarpie i złe dobiera biegi
5,0
Układ jezdny
Fajnie się prowadzi
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Ja widzę wszystko a jak nie to nam kamery 360.
4,0
Ergonomia
Miejsca sporo ale jeżdżę przeważnie sam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeszczy coś w podszybiu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 głośno bo skrzynia redukuje jak dzik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na gwarancji.
3,0
Stosunek jakość/cena
Bez komentarza bo już skomentowałem
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mydle ze po 2 latach mogę wymienić bok fotela
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Martwi mnie trzaskający odgłos silnika nie było go przy zakupie...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-30