Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Dzk, 4 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dosc dobry samochod ale odczuwam niedosyt, z plusow dobre wykonczenie wnetrza, wyciszenie do predkosci ok 110 km, jakos dzwieku bose, adaptacyjne swiatla (super) i tempomat, komfort podrozy dla dwoch osob, niskie spalanie bo przy tzw. dziadkowej jezdzie mozna nawet w miescie zejsc ponizej 7l/100, wyglad (choc to rzecz gustu), z minusow dziwnie spasowanie sprzeglo gaz (zbyt czesto gasnie) , niestety slabe przyspieszenie mimo 180 km (mozna oczywiscie zylowac na dwojce lub trojce ale i tak nie czuje sie zbytnio odejscia nawet w porownaniu do 3 150 km z 2005 r. ), maly i niepakowny bagaznik, niedopracowane niektore systemy np. rozpoznawania mowy (irytujace) i utrzymywania w pasie ruchu (podczas testowania tej opcji samochod tańczy tak ze strach by ktos za nami nie wybral 112 z uwagi na pijanego kierowce, a i tak istniala obawa by calkowicie puscic kierownice.. gdy ma to dzialac na zasadzie ockniecia dla zmeczonego przysypiajacego kierowcy to jeszcze ok w kazdym innym wypadku to nieporozumienie) pisze o tym by dac pod rozwage sens niektorych systemow bo ich nadmiar w kontekscie przydatnosci trudno ocenic pozytywnie i uznawac za jakas zalete natomiast elementy majace znaczenie wizualne np felgi 18 staja sie dostepne i sensowne cenowo w wersji Hikari,
Wrażenia
3,0
Silnik
Spalanie nie jest nizsze na tyle by zrekompensowac brak odczucia mocy, niestety mimo 180 km auto w tym aspekcie kompletnie nie porywa by nie rzec ze zawodzi juz rozumiem dlaczego prxez tak dlugi czas Mazda chwalila sie rewolucja nie podajac osiagow, a i katalogowe 8,5 s do 100 km/h raczej trudno w poczatkowej ekspoloatacj osiagnac - podobno po 10000km ma byc lepiej..
5,0
Skrzynia biegów
Wg mnie b. Dobra choc drazek do zmiany zbyt maly
4,0
Układ jezdny
Niestety auto b. twarde czuc nierownosci falowania ale ogolnie prowadxi sie b. Dobrze
4,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
System kamer 360 pomaga bo ogolnie pod tym wzgledem jest tak sobie
3,0
Ergonomia
Niby ma byc super ale sie nie moge przyzwyczaic, joystick do mnie tez nie przemawia wolalem stare rozwiazania z 3 (pokretla umiejscowienoe i ich wielkosc oraz oswietlenie)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bardzo ok tyl juz duzo gorzej
5,0
Wyciszenie
Jw bardzo dobrzecw tym wzgledzie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie ok
5,0
Stosunek jakość/cena
No wlasnie mam ambiwaletne odczucia niby fajnie niby minusy nie takie duze ale pytanie wciaz otwarte czy w tej cenie nie uda sie znalezc czegos rownie komfortowego i ekonomicznego ale pojemniejszego i przede wszystkim dynamiczniejszego? Sam sie zastanawiam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Licze na nia to byl jeden z glownych aspektow wybory na bazie wczesniejszych doswiadczen z 3
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jw

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30