Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Maks Faron, 4 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : naprawdę bardzo komfortowo się jeździ
Karoseria : naprawdę piękne auto
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Fatalny tempomat, nerwowy i niepewny w zachowaniu,brak możliwości wyłączenia na stałe systemu Start-Stop.Brak możliwości włączenia na stałe systemu HOLD.
4,0
Całokształt
Jestem wściekły że wybrałem silnik Skyactiv-X, kompletnie nie spełnia zapewnień Mazdy i moich oczekiwań że jest przełomowy i oszczędny.Nie widzę żadnej istotnej w użytkowaniu różnicy, od znacznie tańszego silnika Skyactiv-G 122KM. Zdecydowanie polecam wariant z silnikiem Skyactiv-G 150KM i żałuję że go nie było w momencie gdy kupowałem moją Mazdę.
Wrażenia
2,0
Silnik
wielkie rozczarowanie,silnik kompletnie nie spełnia obietnic Mazdy,nie jest wcale tak oszczędny jak obiecywano,jest tak samo mułowaty jak jak znacznie tańszy i słabszy skyactiv-G 122KM, zdecydowanie odradzam.
3,0
Skrzynia biegów
przestarzała konstrukcja,powolna,zbyt mało przełożeń, polecam skrzynię manualną
5,0
Układ jezdny
stabilny,komfortowy i cichy,pewne prowadzenie,dobrze tłumi nierówności
5,0
Karoseria
piękna linia
Komfort
4,0
Widoczność
słaba widoczność do tyłu,duże słupki C, zdecydowanie doradzam system kamer 360,do przodu i na boki widoczność dobra
5,0
Ergonomia
znakomita obsługa konsoli joystickiem,fajna w dotyku i obsłudze kierownica, w standardzie wyświetlacz HUD na szybie- super sprawa z początku trochę mi przeszkadzał ale teraz nie wyobrażam sobie bez niego jazdy.Szkoda że funkcji HOLD nie można włączyć na stałe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dość mało wydajne chłodzenie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zastrzeże, sporo miejsca nawet dla wysokich, z tyłu trochę mało miejsca na stopy i zbyt krótka kanapa
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie na poziomie premium,nawet przy dużych prędkościach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy bardzo delikatnej jeździe nawet bardzo oszczędny w spalaniu,jednak jazda trochę dynamiczniejsza natychmiast podnosi znacznie spalanie, ni jak się to ma do zapewnień Mazdy o rewolucyjności tego silnika i jego podobieństwie do diesli
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo bogate wyposażenie, znakomita jakość wykonania!Jednak oferta silnikowa rozczarowuje, zwłaszcza silnik Skyactiv-X kompletnie nie wart swojej ceny!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bez uwag, nic nie dolega
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie przytrafiło, jednak 6 miesięcy od kiedy mam to auto, to zbyt krótki okre,s żeby można się było miarodajnie wypowiedzieć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30