Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Szmyrus, 1 miesiąc temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Łatwość manewrowania w ciasnych i trudnych miejscach.
Inne : Solidne światła przednie z wycieraczkami i spryskiwaczem to mi podoba się.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : ystem bezkluczykowy jest denerwujący. Sam kluczyk wraz z dodatkowym zabezpieczeniem jest znacząco zbyt duży, ponadto razem nie tworzą pary, spięte kółeczkiem zawsze gdzieś odstają i nie pasują do żadnego etui. Trzeba bacznie uważać by samochód zamknął się, nie jeden raz pozostał otwarty.
Inne : Tylna wycieraczka jest w pozycji przeszkadzającej.
Inne : Brak gniazda ładowania urządzeń elektronicznych dla pasażerów.
5,0
Całokształt
Samochód wykonany jest z bardzo dobrych materiałów. Można zauważyć solidność pracy ludzkiej. Bardzo dobrze prowadzi się. Posiada duże koła które przyczyniają się do łatwości toczenia. Wygoda i ergonomia jazdy duży plus.
Wrażenia
5,0
Silnik
Normy emisyjne wiele niedobrego wprowadzają do napędu samochodów. Tutaj silnik jest w porządku ale gdyby było 50kW więcej to bułoby super.
5,0
Skrzynia biegów
Przekładnia jest posłuszna swemu panu. Przełożenia dobrze wchodzą. Nie ma z nią trudności.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest super. Łatwo wchodzi i wychodzi z zakrętów. Nie wiele sił jest potrzebnych do kierownicy. Dobrze że przy dużych prędkościach nie jest trudniej kręcić.
5,0
Karoseria
Karoseria dobrze jest spasowana. Drzwi, klapy idealnie pasują do siebie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w przodu jest bardzo dobra. Z tyło również. Pomagają duże lusterka. Skuteczność przyciemnianych szyb jest trafna.
5,0
Ergonomia
Co do ergonomii to mnie nie zadowala. Związane jest do z tym że wiele lat użytkowałem diesle. Tutaj silnik benzynowy pomimo względnej oszczędności mało jest zrywny. Jednak nie narzekam - taki mój wybór.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie jest w porządku. Nie mam uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mojej osoby przestrzeń jest wystarczająca. Moja rodzina nie należy do "przerośniętych" więc również jest w porządku. Aczkolwiek dla kierowcy ze wzrostem 182cm trzeba uważać by zbyt mocno nie odsunąć fotela w tył - wtedy pasażer narzeka na ograniczoną przestrzeń. Wg mnie wskazane aby ten samochód był dłuższy co najmniej 10cm, z korzyścią dla pasażera i bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre, aczkolwiek w poprzednich samochodach które ujeżdżałem przy prędkości powyżej około 100km/h silnik "znikał" - a tu nadal mruczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest nowy więc aktualnie łatwość utrzymania to tylko paliwo. Powiem - jest dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się że stosunek ceny do jakości jak najbardziej jest adekwatny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę nic powiedzieć o awaryjności. Jedynym kłopotem jest niezbyt dobrze działająca wbudowana nawigacja. Koniecznym jest korzystanie z google.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-30