Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

ArtL, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Generalnie - auto dość ciche, żwawe i komfortowe w podróży ( 2 + 1), całkiem dobre audio w standardzie ( w ustawieniach jest opcja - fotel kierowcy, tu jest wyraźna zmiana na plus przy takim ustawieniu:-) ). Bagażnik całkiem ustawny, choć nie za duży. Spalanie - jak to zwykle bywa, zależy od stylu jazdy, całościowo w przebiegu 25tys. km (jazda miejska, trasy ok 50/50) na poziomie ok. 6,5 l/100.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy odpowiedniej redukcji biegów można dynamicznie jeździć - o tym trzeba pamiętać, nie ma sensu dusić tego silnika na wysokich biegach, gdy chcemy przyspieszyć.
4,0
Skrzynia biegów
wygodna, krótka - czasem ( rzadko ) pojawia się problem z oporem przy wrzucaniu jedynki przy działającym i-stopie, wtedy trzeba dać na dwójkę i dopiero jedynka, żeby nie szarpać skrzyni. To pewnie wynika ze specyfiki rozwiązania Mazdy, to chyba jedyne rozwiązanie na rynku ( podobno jeszcze u mercedesa to jest), że zapłon przy i-stopie nie następuje z rozrusznika, tylko z samozapłonu, także autem nie szarpie, a start jest praktycznie niezauważalny i natychmiastowy. Na początku zgodnie z panującą ideologią ( i-stop jest zły, psuje samochód:-) ) wyłączałem, ale po jakimś czasie stwierdziłem, że to bez sensu - warto też jednak czasem poczytać (ze zrozumieniem) o zastosowanych technologiach w danym samochodzie...
5,0
Układ jezdny
świetnie się prowadzi - stabilna jazda, zakręty bezproblemowe, nie buja, pewnie udział duży systemu G-Vectoring Control. Zawieszenie dość sztywne, co nie znaczy, że mało komfortowe - czuć nierówności na drodze ( jeśli są ), ale coś za coś, poczucie pewności prowadzenia jest raczej tu ważniejsze
5,0
Karoseria
ponoć miał być delikatny lakier, ale po 25 tys. przebiegu nie widzę specjalnie żeby coś z nim się działo
Komfort
5,0
Widoczność
wysokie burty, ale to już co komu się podoba, dla mnie jest ok, wnętrze bardziej kameralne, niż w aucie z wysokimi szybami, widoczność z tyłu wystarczająca, poza tym jest kamera i czujniki, to wystarczy do skutecznego parkowania
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką - tak to można określić, fotele przednie dobrze wyprofilowane, dłuższa podróż nie męczy, regulacja fotela kierowcy co prawda, bez odcinka lędźwiowego, ale chyba przy standardowej budowie ciała, można ustawić fotel wygodnie ( jest regulacja tzw. "kołyski"), tylna kanapa dla osób powyżej 1,8 będzie trochę ciasnawa raczej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń - klima jest wydajna, co prawda przy mocnym słońcu dość szeroki parapet z przodu łatwo się nagrzewa, więc jest trudniej chłodzić kabinę. Trybu klimatyzacji automatycznej nie używam ( zresztą w poprzednich autach też z tego nie korzystałem ) - manualny tryb zawsze będzie wydajniejszy ( bez mieszania ciepłego powietrza z zimnym, opóźnienia w synchronizacji odczytów z czujników temp. itd.)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają świetnie, pasażerowie z tyłu (powyżej 1,8) już niestety gorzej.
5,0
Wyciszenie
Jest naprawdę dobrze - silnik słyszalny w niewielkim stopniu, głównie słychać opony, następny komplet opon letnich (fabryczne maja 72dB) po wymianie na takie z 68dB powinny zrobić sporą różnicę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
za wcześnie, żeby mówić o jakiś specjalnych kosztach ( na przegląd w ASO warto kupić swoje płyny itp.)
5,0
Stosunek jakość/cena
Poziom wyposażenia i tego, co w standardzie ( wersja Kanjo + pakiet Sport), uważam, że jest praktycznie bezkonkurencyjny, tak przynajmniej było 2023 roku. W cenie 140 tys. nie znalazłem auta innej marki z takim poziomem wyposażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w lewym słupku na wysokości mocowania pasów (od kierowcy) pojawia się czasem, przy jeździe na nierównościach takie zjawisko, jak tzw. "świerszcz" - coś delikatnie szeleści
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-30