Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Marcin, 4 miesiące temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólne wrażenie jest pozytywne, ale są zastrzeżenia. Samochodem jeżdżę od dokładnie pół roku. Od wyjazdu z salonu byłem już 4 razy w serwisie. I. Niedopracowania/usterki w fabrycznym samochodzie: 1) Bardzo słabo grzała kierownica - wymieniono na nową. 2) Podłokietnik nie chciał się otwierać, wymieniono na nowy. 3) Stuki w okolicach słupka drzwi kierowcy - bardzo uciążliwe. Serwis walczył z tym podczas dwóch wizyt. Problem rozwiązano w 80%. Czasami wciąż słyszę irytujące stuki. 4) Dźwięk wydobywający się ze sprzęgła po jego naciśnięciu (metaliczny dźwięk, jakby ktoś stukał w garnek) - wymieniono pompę sprzęgła. II. Niedopracowania drobne, które zaobserwować można w trakcie użytkowania: 1) Przełącznik kierunkowskazu skrzypi - mała rzecz, ale irytująca. Coś w tych materiałach powoduje, że wydają dźwięk skrzeczenia. Nazwałbym to słabą jakością plastików w tym elemencie. 2) Wycieraczki pracują słabo - pióra wydają dźwięki nawet przy oczyszczaniu szyby podczas obfitego deszczu. Kojarzy mi się to ze słabą jakością. Nie wiem, czy to kwestia słabego docisku, czy może ma na to wpływ system montażu dysz spryskiwaczy na wycieraczkach zamiast na masce. 3) Czasami pojawia się problem z połączeniem auta CARPLAY z telefonem, mimo użycia oryginalnego kabla. W serwisie mówią, że te modele tak mają. 4) Po wymianie kierownicy nadal słabo grzeje i działa krótko. Porównuję to do Mazdy 3 z 2018 roku, gdzie ogrzewanie było solidniejsze i trwało dłużej. Nie wiem, dlaczego teraz jest inaczej. 5) Nie wiem, jak to możliwe, ale można odnieść wrażenie, że klimatyzacja działa bardzo słabo. To auto chłodzi gorzej niż leciwa Panda od Fiata, choć wiadomo, że Włosi słyną z solidnego chłodzenia, ze względu na swoje położenie. III. Ogólne wrażenia i pozytywy: 1) Świetnie się prowadzi, jest responsywny. Za kierownicą czuję się pewnie. 2) Świetna jest też pozycja kierowcy. Zyskuje się też na lekko większym prześwicie. Do tego auta wygodnie się wsiada. To auto jest bardzo wygodne. 3) Środek jest przestronny. Idealny dla 3 osobowej rodziny. 4) Elektryczna klapa jest bardzo wygodna. Szkoda, że nie można jej otwierać machnięciem nogi. 5) Światła matrycowe/adaptacyjne w tym aucie są rewelacyjne. Warte każdej złotówki (polecam na tym nie oszczędzać). Naprawdę działają. Strumień światła nie świeci tępo na wprost, ale subtelnie doświetla i przesuwa się. Nocna podróż to prawdziwa przyjemność. 6) Stosunkowo solidny i duży bagażnik jak na takie autko - 430 litrów. 6) Silnik 150 KM jest ok, ale przy tej wadze samochodu lekko traci na dynamizmie. Ten silnik na Mazdę 3 wystarczał, ale na CX-30, już trochę za mało. 7) To autko jest świetnie wyciszone. Reasumując, jakość wykonania jest bardzo dobra, a spasowanie elementów – doskonałe. Design jest piękny. Gdyby nie drobne potknięcia, CX-30 byłoby idealnym autem w swoim segmencie. W moim przypadku było zbyt wiele wizyt w serwisie, i uważam, że Mazda powinna wspierać klientów i oferować jakieś formy rekompensaty, zwłaszcza jeśli przez pierwsze pół roku auto sprawia problemy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 150 KM jest ok, ale przy tej wadze samochodu lekko traci na dynamizmie. Ten silnik na Mazdę 3 wystarczał, ale na CX-30, już trochę za mało.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna, krótkie przełożenia i pewne. Polecam w 100%.
5,0
Układ jezdny
Pewnie się prowadzi. Bez zastrzeżeń.
4,0
Karoseria
Zbyt delikatna, to auto wyjątkowo łatwo porysować.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem, jak to możliwe, ale można odnieść wrażenie, że klimatyzacja działa bardzo słabo. To auto chłodzi gorzej niż leciwa Panda od Fiata, choć wiadomo, że Włosi słyną z solidnego chłodzenia, ze względu na swoje położenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy jest b. dobrze.
5,0
Wyciszenie
bardzo dobrze wyciszone auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest zbyt wysoka. Ostatnie podwyżki w mojej opinii ograniczą sprzedaż tego auta. Jeszcze teraz kolejne po wycofaniu silników iteracji G i zastąpieniu ich generacją X.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak pisałem wyżej, od wyjazdu z salonu, trochę tego było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj jak najbardziej ok. Mazda, to solidny partner.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-30