Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Mateusz Derek, 7 miesięcy temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
3,64
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto dostała żona z firmy, jest to któreś auto z kolei, które jest we flocie...i kolejny kupiony bubel na kołach. pierwsza rzecz to jakość wykonania wnętrza, szwy na kierownicy ...w sumie ich nie ma, zgłoszone do serwisu a serwis milczy, druga kwestia to silnik a raczej jego spalanie, przy normalnej jeździe w mieście nie ma możliwości zejścia poniżej 10/10.5 litrów na 100km w trasie przy 140 km/h spalanie sięga 11 litrów nawet 12...na zbiorniku nie jesteśmy w stanie zrobić więcej niż 380/390 km.....skąd Mazda wymyśliła takie wyniki to ja nie wiem...Trzecia kwestia to potencjalny zasięg na systemie pseudohybrydowym...1300 km bez mała, no to jakiś żart. Samochód odebrany z salonu i od razu problem ze zbieżnością, auto ściągało w prawo, po zgłoszeniu problemu auto zostało "poprawione", że straciłem dwie godziny na poczekalni bo jak było tak zostało. Skóra na kierownicy wyciera się jak skarpetki z targu od rumuna, a ręce mam zadbane a nie tarkę jak to nie którzy. Jednym słowem zawiedzeni jesteśmy tym autem bardzo. przez te wszystkie problemy każdy przejechany kilometr sprawia, że coraz bardziej go nie lubimy... Na 100% nie kupiłbym tego auta ponownie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Skąd producent wziął dane o spalaniu to ja nie wiem. Nie ma możliwości zejścia poniżej 10 litrów przy normalnej jeździe a o autostradzie już nie wspomnę.
4,0
Skrzynia biegów
Inżynierowie chyba mało czasu poświęcili na działanie skrzyni, przy nagłym przyspieszeniu redukuje biegi do bardzo niskich przez co silnik wyje strasznie, Ale jak się bujnie to już zmienia biegi ładnie.
2,0
Układ jezdny
Przez beznadziejną geometrię i brak jazdy na wprost nie mogę powiedzieć dobrego słowa.
4,0
Karoseria
Na razie się nic nie dzieje z samą karoserią, niestety guma przy drzwiach kierowcy ociera o elementy na słupku B i za jakiś czas mogą się wytrzeć.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jeszcze jest ok, ale spojrzeć w tył lub bok...tragedia, szyby malutkie i mało przez nie widać.
5,0
Ergonomia
Tutaj jest bardzo dobrze, pozycja za kierownicą do ustawienia w sposób bardzo dobry.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja działa powiedzmy w systemie 01, od Lo do 21 jest zimno a od 23 do góry grzeje tak samo bez znaczenia na jaką temperaturę się ustawi, najlepiej ustawić 22,5 stopnia bo wtedy klimatyzacja ani nie grzeje ani nie chłodzi.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma wygodę, ale chcąc przewieźć dwójkę dzieci w fotelikach ( czyli 2+2) miejsca nie ma... trzeba wybierać między swoim komfortem a komfortem dzieci. Wiadomo jaki jest wybór, dlatego kierowca nie ma żadnego komfortu w tej sytuacji
4,0
Wyciszenie
Jak na taki budżet nie można wymagać cudów i tych cudów nie ma
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie obyło się bez kosztów
2,0
Stosunek jakość/cena
Wolałbym dołożyć i kupić coś na prawdę markowego typu Audi A4 lub Q5
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak kamery są oszronione nie działają systemy wspomagające kierowcę ale pogody nie przeskoczymy więc jest bardzo dobrze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj jak na razie ok

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-30