Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Marcin, 8 miesięcy temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : 1.Wygoda sterowania "pokrętłem" 2. Wiedziałem, że samochód jest dobrze wyciszony, ale i tak pozytywnie się zaskoczyłem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : komunikat o karcie SD
5,0
Całokształt
Świetny, komfortowy samochód, dzięki któremu codzienna jazda do pracy stała się znacznie przyjemniejsza. Zrozumiałem o co chodzi w Jinba Ittai. :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający, ale mógłby być bardziej dynamiczny. Trzeba się nauczyć jeździć, gdyż brak turbo wymaga odpowiedniego podejścia do zmiany biegów - trzeba ją "kręcić" Ale fajnie wtedy brzmi.
5,0
Skrzynia biegów
Mam manual. Bardzo przyjemna, dokładna, biegi wchodzą niezwykle płynnie, pozwala wydobyć z silnika dodatkowy potencjał przy odpowiednim użyciu.
4,0
Układ jezdny
Dynamiczne zawieszenie, bardzo przyjemne w zakrętach Nieco twardo na progach zwalniających i małych nierównościach. Czuć kompromis między komfortem i zwinnością.
4,0
Karoseria
Wygląda pięknie, póki co z lakierem i karoserią nic się nie dzieje Plastikowe nadkola na minus- zaburzają estetykę, ale to subiektywna ocena.
Komfort
5,0
Widoczność
Według mnie zupełnie wsytarczająca. Posiadam dodatkowe kamery 360, które działają super, ale nawet bez tego nie miałbym problemu z parkowaniem itd.
4,0
Ergonomia
Brak regulacji elektrycznej i regulacji odc. lędźwiowego Reszta super - bardzo podoba mi się, że siedzi się stosunkowo nisko i linia drzwi kończy się dość wysoko, dzięki temu mam wrażenie "otulenia" przez samochód i poczucia bezpieczeństwa podczas jazdy Genialną rzeczą jest także obsługa komputera pokrętłem. Jest to bardzo dobrze dopracowane, ekran nie jest "wypalcowany", nie ma konieczności sięgania do niego i nie ma problemów z nietrafianiem w dotykowy ekran na wybojach. W wersji 2024 android auto działa na dotyk jakby ktoś jednak wolał ekran dotykowy ( podwójne sterowanie).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem czasami problemy z dostosowaniem optymalnej temperatury w samochodzie. Plusik za sterowanie klimatyzacją przyciskami, a nie dotykowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183cm Dla mnie przestrzeń za kierownicą wystarczająca, ale jako kierowca lubię jeździć raczej bliżej kierownicy niż dalej. Za mną jest wystarczająco dużo miejsca, ale dla niektórych może być za mało. Bagażnik mógłby mieć więcej uchwytów.
5,0
Wyciszenie
BOSKIE! Nigdy nie jechałem tak wyciszonym samochodem. Jest to największy plus. W połączeniu z zestawem Audio Bose tworzą idealne połączenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jeszcze za wcześnie, żebym się miał wypowiadać, gdyż kosztów przeglądu i napraw jeszcze nie miałem okazji ponieść.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kolejny atut. Cena nie jest niska, jak za samochód tej klasy, ale otrzymuje się przede wszystkim jakość wykonania. Wszystko jest z dobrych materiałów i wykończona porządnie. Nie znalazłem jeszcze żadnego elementu, na którym firma szukałaby oszczędności, kosztem jakości. Ogólne wrażenie podczas użytkowania miałem lepsze niż podczas jazdy samochodami marek "bardziej premium".
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami wyświetla mi komunikat o błędzie karty SD. Na tyle jest to drobiazg, że nie miałem czasu ani potrzeby się w to wgłębiać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 15 tys nic się nie zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30