Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Maciej, 10 miesięcy temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Generalnie wygodny samochód, który się łatwo prowadzi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Irytujące sygnały dźwiękowe, których nie można na stałe wyciszyć, ze źle działających systemów wykrywania znaków drogowych i zmęczenia kierowcy. Kierowca skupia się na tym co dzieje się w samochodzie , zamiast na sytuacji na drodze.
4,0
Całokształt
Mój samochód to wersja z ręczną skrzynią biegów w pełni wyposażona z wyjątkiem oferowanego ogrzewania postojowego, które zastąpiłem elektrycznym ogrzewaniem. Generalnie fajne auto z uciążliwymi mankamentami jak irytujące często źle działające systemy wspomagania kierowcy, których nie można wyciszyć na stałe czy pewne niedociągnięcia w ergonomii. Rzeczywiste spalanie benzyny i rzeczywista użytkowa wielkość bagażnika zdecydowanie niezgodne z deklarowanymi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny jak na wolnossący silnik. Lekkie drgania przy trybie 2 cylindrów.
4,0
Skrzynia biegów
Fajne krótkie biegi, ale niezbyt precyzyjne. Rzadko, ale potrafią się trochę haczyć. Dobra lokalizacja w stosunku do podłokietnika przy moim wzroście 1,8 cm.
4,0
Układ jezdny
Trochę wrażliwy na długie poprzeczne nierówności. Poza tym stabilny, generalnie dobrze tłumi nierówności drogi.
4,0
Karoseria
Gromadzący się śnieg i lód na poziomym przedłużeniu karoserii przy przednich reflektorach, który je przesłania. Poza tym fajny prosty kształt dobrze chroniący kamery 360 stopni. Lakier raczej trudny do zarysowania.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo małe boczne okna i trochę większe tylna szyba z szerokimi słupkami czyli kiepska widoczność. Dobrze widoczny przedni kant samochodu. Szersza tylna wycieraczka oczyszczająca większą część tylnej szyby. Przednia kamery bardzo pomagają , tylko stosunkowo niewielka deformacja obrazu. Boczne kamery mało przydatne, bardzo duża deformacja obrazu, raczej tylko do generalnej orientacji położenia auta . Dobra widoczność z lusterek bocznych. Fajne diodowe strefowe automatyczne przednie oświetlenie, trzeba zwiększyć tylko ich czułość ,żeby nie oślepiać innych.
4,0
Ergonomia
Irytujące sygnały o przekroczeniu prędkości i zmęczeniu kierowcy, które często źle działają i nie można ich wyciszyć na stałe. Wystarczy np. przekroczyć prędkość o 1 km przy zjeździe z górki na ustawiony tempomacie żeby uruchomić potrójne sygnału dźwiękowe. Wygodne elektrycznie sterowane przednie fotele z wyjątkiem stosunkowo krótkiego podparcia ud i śliskiej sztucznej skóry. Wybrałbym materiałowe obicie foteli, ale niestety wchodziły w pakiet innych gadżetów. Łatwo wypadające przedmioty z górnego schowka z powodu wycięcia w tylnej ściance . Brak osłony górnej w przednim schowku pasażera , z którego mogą wypadać rzeczy pod konsolę. Wadliwe otwieranie podłokietnika uderzającego w kolano pasażera i nie dające się w pełni otworzyć przy opuszczonym oparciu tylnego siedzenia. Trzeba wyjąć środkowy zagłówek, żeby je otworzyć. Niepraktyczny system inteligentnego bagażnika zmniejszający jego praktyczną użytkową wielkość do ok. 350 l. Mocno pochylona tylna szyba i boczne ściany zmniejszające pojemność bagażnika. Brak systemu opuszczania oparć tylnych siedzeń z poziomu bagażnika. Fajny system głośników Bose. Słabo działające sterowanie głosem telefonu, częste błędy. Brak ręcznego sterowania telefonu z kierownicy, trzeba oderwać rękę od kierownicy i użyć konsoli środkowej. Słaba nawigacja ,żmudne wybieranie adresu, brak informacji o natężenia ruchu, słabe ostrzenia o kamerach. Łatwa i wygodna obsługa przednie panelu i przycisków na drzwiach. Wszystkie przyciski podświetlone i dość dobrze widoczne. Lampka kontrolna włączonego automatu wycieraczek. Słaba obsługa radia z kierownicy. Brak listy stacji radiowych przy włączonej nawigacji lub ekranie głównym. Brak gniazdek 12V lub usb u pasażerów z tyły. Brak gniazdka 12V w bagażniku. Bezprzewodowe ładowanie telefonu. Gniazdko 12V i usb w schowku środkowy, trudnodostępne i zmniejszają pojemność schowka. Łatwa obsługa ekranu za pomocą joysticka i przycisków . Dobrze działający auto android z wyjątkiem tego, że czasami sam niepotrzebnie uruchamia automatycznie aplikacje, których używaliśmy poprzednio. Bardzo pomocny wyświetlacz na przedniej szybie, zdecydowanie ułatwia kontrolę samochodu bez odrywania wzroku och drogi. Brak możliwości regulacji pochylenia oparć tylnych siedzeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby potrafią się zaparowywać. Brak opcji z równoczesnym nawiewem na przednią szybę i górnych nawiewów kabiny. Uruchamianie ogrzewania wycieraczek, lusterek boczny i szyby tylnej za pomocą jednego przycisku, trochę zbędne zwł z powodu znanego problemu rozładowywania akumulatorów. Fajne ogrzewanie siedzeń foteli. Całkiem spora część kierownicy jest ogrzewana, wygodne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca, wygodnie. Mało miejsca na nogi z tyłu, ale sporo na głowę . Mam 1,8 cm wzrostu. Trochę klaustrofobiczne uczucie z powodu małych bocznych okien, zwł z tyłu. Trudno mi było płacić przez to małe okienko, łatwiej otworzyć drzwi niż się przeciskać przez to maleństwo. Tylne okno nie chowa się całkowicie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre jak na tę klasę samochodu. Fajny system nagłośnienia Bose.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rzeczywiste spalanie benzyny wyższe typu o jedną czwartą niż deklarowane. Poza tym trudno ocenić ze względu na mały przebieg.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez problemu, ale trudno ocenić ze względu na mały przebieg
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak przy tym przebiegu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-30