Szybki zakup, miłe doznania z jazdy i eksploatacji, ma wiele zalet, wygląd, wyposażenie , jakość, spalanie akceptowalne 8,5/100 miasto, bagażnik odrobinę za mały wg potrzeb, na razie jeden poważny minus to odbicie na szybie wskaźników na desce, koniecznie proszę przetestować przy jazdach próbnych szczególnie po zmroku, może bardzo przeszkadzać zależy od pozycji kierowcy, świetne światła (matrycowe) , wykończenie i wyposażenie prawie premium (takie trochę dla "ubogich"), na razie wszystko działa poprawnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
wysoka kultura pracy, nie czuć braku turbo, mógłby być trochę bardziej ekonomiczny,
4,0
Skrzynia biegów
manual, bardzo chwalona przez dziennikarzy co przyczyniło się do wyboru ale w praktyce ocena "tylko" 4+, u mnie czasami haczy jedynka (może to wina egzemplarza)
5,0
Układ jezdny
bardzo poprawny i uniwersalny,
5,0
Karoseria
smukła, typowa obecna Mazda ale coś w sobie ma, te kształty sprawiają, że to nie tylko pojazd do przemieszczania się,
Komfort
5,0
Widoczność
mimo małych okiem jest ok,
5,0
Ergonomia
obsługa urządzeń pokładowych super, są przyciski i pokrętła,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez uwag czyli ok,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająca, zależy kto ile potrzebuje
5,0
Wyciszenie
dobre a nawet b. dobre,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeszcze za wcześnie na ocenę
5,0
Stosunek jakość/cena
przy galopujących cenach zakup "od ręki" opłacalny,
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeszcze za wcześnie na ocenę
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeszcze za wcześnie na ocenę
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
[l/100km]