Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Tomasz, 2 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto bardzo mi odpowiada, przesiadłem się z mazdy 3 z 2017 r. Przy zakupie brałem jeszcze pod uwagę cx-5 ale cx-30 jest nowszą konstrukcją i posiada nowocześniejsze, bardziej dopracowane wnętrze i systemy. W porównaniu do poprzedniej mazdy 3 jest bardziej komfortowym, dużo lepiej wyciszonym samochodem. Automatyczna skrzynia sprawia, że samochód jeździ bardzo płynnie. Wnętrze jest świetnie wykonane i spasowane, użyte materiały sprawiają wrażenie klasy premium. Matrycowe reflektory sprawiają, że nie musisz pamiętać o przełączaniu świateł w sytuacji gdy ktoś jedzie z naprzeciwka a do tego naprawdę dobrze oświetlają to co akurat jest potrzebne. 150 konny silnik jest wystarczający do miasta a na autostradzie też spokojnie daje radę. W zasadzie nie mogę do niczego się przyczepić. W porównaniu do poprzedniej mazdy 3 wspomaganie układu kierowniczego jest słabsze, co nie znaczy że gorsze. Po prostu koło kierownicy obraca się z większym oporem niż w poprzedniej "trójce". Być może jest to spowodowane większym ciężarem auta. Nie wpływa to jednak na wyczucie układu kierowniczego i to co się dzieje z kołami w danym momencie. Czasami mam też wrażenie jakby hamulce hamowały gorzej i trzeba wówczas mocniej nacisnąć pedał, być może ma to związek z automatyczną skrzynią biegów i brakiem hamowania silnikiem jak ma to miejsce przy skrzyni manualnej. Poza tym same plusy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Płynne przełączanie.
4,0
Układ jezdny
Daję 4 gwiazdki z powodu słabszego wspomagania kierownicy i różnej pracy hamulców (czasami hamują mocno i auto prawie staje w miejscu a czasami gorzej)
5,0
Karoseria
Ok
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca sporo z tyłu trochę gorzej ale 2 pasażerów podróżuje komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie było tanie w zakupie (140tyś), ceny serwisu też nie należą do najniższych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30