Auto bardzo mi odpowiada, przesiadłem się z mazdy 3 z 2017 r. Przy zakupie brałem jeszcze pod uwagę cx-5 ale cx-30 jest nowszą konstrukcją i posiada nowocześniejsze, bardziej dopracowane wnętrze i systemy. W porównaniu do poprzedniej mazdy 3 jest bardziej komfortowym, dużo lepiej wyciszonym samochodem. Automatyczna skrzynia sprawia, że samochód jeździ bardzo płynnie. Wnętrze jest świetnie wykonane i spasowane, użyte materiały sprawiają wrażenie klasy premium. Matrycowe reflektory sprawiają, że nie musisz pamiętać o przełączaniu świateł w sytuacji gdy ktoś jedzie z naprzeciwka a do tego naprawdę dobrze oświetlają to co akurat jest potrzebne. 150 konny silnik jest wystarczający do miasta a na autostradzie też spokojnie daje radę. W zasadzie nie mogę do niczego się przyczepić. W porównaniu do poprzedniej mazdy 3 wspomaganie układu kierowniczego jest słabsze, co nie znaczy że gorsze. Po prostu koło kierownicy obraca się z większym oporem niż w poprzedniej "trójce". Być może jest to spowodowane większym ciężarem auta. Nie wpływa to jednak na wyczucie układu kierowniczego i to co się dzieje z kołami w danym momencie. Czasami mam też wrażenie jakby hamulce hamowały gorzej i trzeba wówczas mocniej nacisnąć pedał, być może ma to związek z automatyczną skrzynią biegów i brakiem hamowania silnikiem jak ma to miejsce przy skrzyni manualnej. Poza tym same plusy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Płynne przełączanie.
4,0
Układ jezdny
Daję 4 gwiazdki z powodu słabszego wspomagania kierownicy i różnej pracy hamulców (czasami hamują mocno i auto prawie staje w miejscu a czasami gorzej)
5,0
Karoseria
Ok
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca sporo z tyłu trochę gorzej ale 2 pasażerów podróżuje komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie było tanie w zakupie (140tyś), ceny serwisu też nie należą do najniższych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
[l/100km]