Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Filip B, 2 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie i system audio.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : za głośne
Układ hamulcowy : stukający pedał hamulca
5,0
Całokształt
Auto zgodnie z oczekiwaniami. Ponadczasowy wygląd, dobre wyposażenie, sprawny układ jezdny i napędowy. Bardzo dobre nagłośnienie Bose.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szkoda, że nie jest dostępny 2.5L 250KM 150KM jest wystarczające do sprawnego poruszania się. Ze względu na swoją charakterystykę trzeba go pokręcić wysoko na obrotach żeby poczuć jego możliwości.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bez zarzutu, widoczna poprawa w stosunku do pierwszego wypustu 150KM/automat w tym modelu.
5,0
Układ jezdny
Charakterystyczny dla Mazdy, twardo na felgach 18'' Zawieszenie na dziurach pracuje głośno i odczuwalnie na kolumnie kierownicy
5,0
Karoseria
Na razie ok , oby tak pozostało i nie dopadła nas "ruda"
Komfort
4,0
Widoczność
mogłaby być lepsza, ale dzięki kamerą nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Trochę brakuje miejsca na większy telefon. Kierownica mogłaby być odrobinę grubsza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie chociaż auto mimo garażowania dość szybko paruje...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu jest wystarczająco miejsca przy wzroście 185cm da się dobrą pozycję zająć za kierownicą. Z tyłu mieści się fotelik i 7 letnia córka. Auto zdecydowanie 4 osoby na krótkie podróże, na dłóższe zabierze 3 osoby i bagaż. Warto mieć hak i box na dach.
5,0
Wyciszenie
Zauważalnie dobrze wyciszenie wnętrza. Potrafią denerwować dźwięki napinaczy pasów w słupkach
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od strony obsługi serwisowej jestem po pierwszej zmianie oleju na 3000km która wyszła mnie w ASO Voyager Poznań dokładnie tyle co w zwykłym warsztacie. Polecam oczywiście ASO. Zobaczymy jak wyjdzie pierwszy przegląd. Od strony spalania w cyklu mieszanym 8,5L, Autostrada 8L, Droga krajowa nawet poniżej 6L.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mając porównanie z wieloma markami premium, uważam że Mazda w tym modelu poszła zdecydowanie w ich kierunku. Jakość materiałów, spasowanie, wyciszenie, wyposażenie oraz zachowanie silnika o większej pojemności dla mnie na plus.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak każdy model każdej marki ma swoje bolączki: drgające lusterko wsteczne od strony kierowcy, szybka zegarów rysująca się od patrzenia na nią, głośno pracujące zawieszenie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną nie ma większych problemów. Czasami dochodzi przy zapłonie do dziwnego zachowania pedału hamulca - zaczyna stukać jak w momencie uruchamiania się systemu ABS. Temat zgłoszony i pod obserwacją ASO

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-30