Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

IjonTichy, 3 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto świetnie wyciszone
5,0
Całokształt
Auto skrojone na mnie - emeryta, który toczy się spokojnie i w ciszy 120 km/h. Do tego nadaje się najlepiej. Te czasy, kiedy szalałem w terenie albo robiłem dzienne przebiegi powyżej 1000 km z przeciętną 100 km/h niestety bezpowrotnie minęły. A dzisiaj żona powiedziała "wiesz, jak jeździłeś tym turbodoładowanym dieslem to słyszałam cię od końca ulicy a teraz to nawet kot nie słyszy jak wjeżdżasz do garażu"
Wrażenia
4,0
Silnik
Lubię wolnossące silniki. Ale trzeba się przyzwyczaić do tego, że auto nie zbiera się od wolnych obrotów tak jak turbo. Jak chcecie ostro przyspieszyć, redukcja o 1 lub 2 biegi, nie ma rady.
4,0
Skrzynia biegów
Piszą, że manualna skrzynia jest super. Dla mnie po prostu jest OK. Dobrze zestopniowana a jeżeli chodzi o precyzję - widziałem lepsze i gorsze.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nieco twarde (co lubię) i AWD robi swoje. Można jechać po ostrych zakrętach, zaśnieżonych górskich drogach, czy błocie. Byle nie po dziurach - do tego to zawieszenie się nie nadaje.
4,0
Karoseria
Co można powiedzieć o karoserii po takim przebiegu? Chyba to, że ten kolor (polymethal gray) łatwo się brudzi i łatwo się brudzi tylna szyba. Położyłem ceramikę - zobaczymy, co będzie dalej.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i lusterka jak najbardziej OK. Tylna szyba mała, dodatkowo ogranicza widoczność środkowy zagłówek. Dobrą robotę robią tu te wszystkie czujniki, kamery i pipkacze zwane Activesense. Bez nich byłoby cokolwiek trudno.
5,0
Ergonomia
Jak się do tego przyzwyczaić, brak dotykowego ekranu wydaje się słusznym rozwiązaniem. Obsługa z czy bez Android Auto jest prosta i intuicyjna. Przyciski rozmieszczone tam, gdzie trzeba. Nawet jak ktoś nie jeździł wcześniej Mazdą, szybko to zaakceptuje. Duży plus za wyświetlacz Head Up. Jedyne zastrzeżenie to fabryczna nawigacja głosowa, która mówi nam np. "Skręć Wulica Ha Dąbrowskie Go". I to jeszcze sepleniącym głosem. Przy następnej aktualizacji przejdę na angielski.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy ustawionym ogrzewaniu na np. 20 stopni auto najpierw rozgrzewa się jak piekarnik a dopiero po ok 15 km trzyma temperaturę jak trzeba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca dużo. No chyba, że jesteście zawodnikiem sumo - to wtedy będzie przeszkadzać szeroki podłokietnik. Z tyłu miejsce na dwie dorosłe osoby przeciętnej postury i kilkunastoletnie dziecko. Można było zrobić krótszą maskę i więcej miejsca z tyłu - Mazda chyba zapatrzyła się na roadstera. Bagażnik przyzwoity.
5,0
Wyciszenie
Jak się jedzie spokojnie, tak do 120 km/h w ogóle nie słychać silnika tylko szum opon - i to bardzo cicho. Do 140 km/h auto po prostu ciche. Do 160 km/h można dalej słuchać radia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty: auto nie jest tanie i nie pali tak mało. Ale w seryjnym wyposażeniu otrzymujecie całkiem sporo w porównaniu do innych marek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Podobne auto można kupić taniej. Ale ja chciałem auto o dokładnie takich gabarytach, z wolnossącym silnikiem benzynowym o takiej właśnie mocy i AWD. A tu już dużego wyboru nie było.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy takim przebiegu każda awaria dyskwalifikuje auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy takim przebiegu każda awaria dyskwalifikuje auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30