Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Jacek Pałka, 3 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Doskonałe światła drogowe matrycowe. Wszystkie światła (oprócz oświetlenia tablicy rejestracyjnej) są doskonałe i prześliczne. Mazda assistance - obsługa na wysokim poziomie gdy potrzebowałem pomocy. Dobrze, że będzie przy mnie przez 5 lat.
4,0
Całokształt
Samochód w prawdzie piękny, świetnie wyposażony, podchodzący pod klasę premium, lecz jego sprzedaż z wyczerpanym akumulatorem nastręczyła mi tylko kilka zbędnych przygód. Dwa razy odmówił posłuszeństwa (nie chciał zapalić), dwa pobyty w serwisie. Diagnoza - samochód w porządku, akumulator nie spełnia normowych wymogów. Całe szczęście, że Serwis Mazda Warszawa ul. Puławska 516 postanowił go wymienić w ramach akcji Handlowej, nie gwarancyjnej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Średnia dynamika, jak na pojemność 2,0 z mocą 122KM
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, z krótkim skokiem lewarka, bardzo przyjemna podczas obsługi.
5,0
Układ jezdny
Świetny układ kierowniczy, a zawieszenie dosyć sprężyste.
4,0
Karoseria
Ładnie zaprojektowana, choć tył sprawia wrażenie, że jest zbyt szybko ścięty. Duża ilość różnych zewnętrznych plastików ochronnych i sposób ich montażu do karoserii powoduje długotrwałe wycieki pozostałości wody po myciu z przeróżnych szczelin.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez kamer 360 byłaby zaledwie średnia, ale z tak wykonanym urządzeniem, czujnikami parkowania i radarami sygnalizującymi o nadchodzących osóbach i nadjeżdżających pojazdach - bajka.
5,0
Ergonomia
Z przyjemnością się wszystkim steruje. Obsługa intuicyjna, dostęp do wszystkich manetek i przycisków bardzo wygodny i prosty.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra, ogrzewanie dobre, ale klimatyzacja mocno chłodna. Trzeba uważać, by się nie przewiać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronny i wygodny na miejscu kierowcy i pasażera przedniego fotela. Na tylnej kanapie trochę mniej przestrzeni, ale jeździmy nim głównie we dwie osoby.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunkowo droga obsługa serwisowa. Części też nie zaliczają się do tanich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ocena asekuracyjna, bo zbyt krótko nim jeżdżę. Jeden drobiazg wyszedł na jaw, przednia szyba boczna kierowcy zaczęła gorzej pracować pod względem sterowania w porównaniu do pozostałych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co by nie pisać i nie mówić, jeżeli garażowany samochód dwa razy odmawia odpalenia i to na swoim podwórku, to 3 gwiazdki chyba za dużo. A nie wiadomo, co jeszcze mnie czeka.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30