Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

adamM, 4 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jeden z najlepiej wykonanych crossoverów na rynku. Bardzo bogate wyposażenie. No i ta przyjemność z jazdy :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem żwawy silnik. Jak trzeba ostro przyspieszyć trzeba go wkręcić na wysokie obroty. Jak na pojemność 2000 cm3 jest bardzo oszczędny. System i-stop działa całkiem sprawnie, chociaż nieraz lekko szarpnie autem. Wyciszenie silnika na wysokim poziomie i dźwięk jak dla mnie bardzo przyjemny - 4 cylindry.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń do skrzyni biegów. Automat ma 6 biegów i działa płynnie. Czuć delikatnie przerzucanie z 1 na 2 i z 2 na 3 - dalej już praktycznie bardzo płynnie. Dość szybko reaguje na kickdown. Łopatki przy kierownicy działają bez zacięć. W trybie "SPORT" auto jedzie bardzo żwawo, bo biegi przerzucane są przy wyższych obrotach silnika.
5,0
Układ jezdny
Bardzo sprawnie wchodzi w zakręty bez przechyłów. Bardzo dobre czucie w kierownicy. Można łatwo przyciąć zakręt. Jedynie na poprzecznych nierównościach tył auta lekko podskakuje. Zawieszenie sprężyste.
4,0
Karoseria
Mam auto w kolorze "Soul red crystal". Jedynie słupki B są w pianoblack i niestety bliżej nie wiadomo od czego rysują się. Bardzo delikatne tworzywo na słupkach B.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra. Do tyłu też bez zarzutu. czujniki z przodu i z tyłu plus kamera z tyłu załatwiają sprawę :)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i brak dotykowego ekranu to jak dla mnie atuty a nie wady. Siedzenie bardzo wygodne i bardzo dobre trzymanie boczne. Kierownica ma bardzo duży skok regulacji. Bardzo miękkie materiały wykończeniowe i szeroki fajny podłokietnik. HUD.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja pracuje bez zarzutu. Ogrzewana kierownica i przednie fotele plus lusterka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo obszernie, z tyłu nieco mniej miejsca na nogi. Przy wzroście 180 cm jak "siadam za sobą" to mam jeszcze ok. 7 cm od kolan do oparcia. Z tyłu wentylacja i podłokietnik z uchwytami na napoje. W każdych drzwiach można zmieścić 1.5 l butelkę :) Z przodu są też 2 cup holdery.
5,0
Wyciszenie
Przy 140 km/h jest jak dla mnie cicho. Z automatem przy tej prędkości jest 2750 obr/min
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało spala. W trasie 5.6-6.5/100 , przy 140 ok. 8 i w mieście ok. 8/100. Mój rekord to 5,6 /100 w trasie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mógłby być tańszy, ale nie żałuję
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30