Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

SKK, 4 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wyciszenie, jakość materiałów
5,0
Całokształt
Wygodne, świetnie wyciszone i bardzo dobrze prowadzące się auto, z nieco ospałym silnikiem i wysoką ceną uzasadnioną jednak bogatym wyposażeniem i jakością wykończenia. Nie jest tzw suvem, a podwyższonym kompaktem i chyba dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bez turbiny, z liniowo rozwijaną mocą, cichy o bardzo wysokiej kulturze pracy, aby uzyskać dynamikę trzeba podkręcić obroty, elastyczność przeciętna wymaga redukcji biegu. Parametry silnika predysponujæ do spokojnej jazdy, sportowych emocji nie doświadczymy, taki jest charakter tego motoru
4,0
Skrzynia biegów
Kilka pierwszych tysięcy km i raz na jakiś czas problemy z wrzuceniem jedynki pod światłami, obecnie zdarza się to coraz rzadziej, skrzynia z krótkim, precyzyjnym skokiem, ogólnie robi dobre wrażenie
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre prowadzenie, zachowanie na łukach, sprężyste mierzenie się z nierównościami, poprzeczne nieco oddają twardość nastawień ale w granicach akceptacji. Zawieszenie daje poczucie bezpieczeństwa, świetne hamulce
5,0
Karoseria
To moja pierwsza mazda, naczytałem się o cieńkości lakieru i z niepokojem podchodziłem do pierwszych myjni, nie zauważyłem jak dotąd problemów (rys) powłoka nie odstaje od stosowanych obecnie w innych markach, porównuje to do wcześniejszego BMW 1, które użytkowałem 3 lata od nowości, lakiery mamy ekologiczne takie czasy. Polecam kolor polymetal Grey, szarość z błękitem w trochę matowym wydaniu, nie wymaga częstego mycia i imo ładnie się prezentuje
Komfort
5,0
Widoczność
Tu jest bardzo dobrze, miękkie materiały które otulają kierowcę, świetne wyposażenie, dobre fotele, wysoka jakość montażu i ogólna. Wyższa pozycja za kierownicą jest atutem.
5,0
Ergonomia
Obsługa bez zarzutu, pod ręką pokrętło do sterowania funkcjami, przyciski a nie dotykowy ekran, seryjny head up, ładna czcionka na wyświetlaczu, bezproblemowa współpraca urządzeniami przenośnymi
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam istotniejszych zastrzeżeń, może poza słabą wydajnością ogrzewania tylnej szyby, podgrzewane fotele i kierownica czynią różnicę, kiedyś myślałem że to gadżet ale szczególnie te pierwsze naprawdę są przydatne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu 2 dorosłe osoby usiądą ale miejsca na nogi nie ma zbyt dużo, nad głowami w obu rzędach jest spora rezerwa przestrzeni. Na szerokości łokci ok.
5,0
Wyciszenie
To moje 5-te nowe auto na przestrzeni lat i najlepiej wyciszone w całym zakresie prędkości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z przebiegu 9 tys km na poziomie 7,2. Jestem zadowolony, auto ma swoją masę. Samochód nowy na razie bez wydatków inne niż paliwo.
4,0
Stosunek jakość/cena
za 116 tys, otrzymujemy podwyższony kompakt, z nienajgorszą opinią o marce i relatywnie niskim spadkiem wartości z bardzo bogatym wyposażeniem, szkoda że w maździe nie ma zasadniczo opustów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam zaproszenie do akcji serwisowej, zmiana oprogramowania, ale to chyba nie świadczy źle o producencie. Usterek na razie nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30