Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-3 Crossover

sti, 2 lata temu
Silnik 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Największe wrażenie zrobiły na mnie fotele, lepsze nawet niż w E-klasie (pomijając wielkość).
Przeniesienie napędu : Ogromna precyzja prowadzenia, stabilność i świetny napęd 4x4.
Inne : Doskonałe światła LED.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto oceniam przeciętnie, jazda nim nie wzbudza we mnie pasji, głównie z powodu anemicznego silnika i wysokiego poziomu hałasu. Ma jednak sporo innych zalet, o których piszę dalej. Projektanci poszli na pewne kompromisy, co powoduje, ze auto jest jednak bardzo praktyczne, mimo iż w wielu obszarach się nie wyróżnia. Auto mam z roku 2019, kupione w kwietniu 2020 (po liftingu), jednak nie da się wybrać takiej opcji na Autocentrum - skala kończy sie na roku 2018. Opinię piszę w czerwcu 2022.
Wrażenia
3,0
Silnik
W ogóle nie widać, żeby silnik miał 150 km. Jest anemiczny i wymaga kręcenia do bardzo wysokich obrotów. Uciążliwy na górskich serpentynach, bo wymaga albo wolnego wygrzebywania się po zakręcie z niskich obrotów na 2 albo wrzucania 1 biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Krotkie skoki, mechaniczna praca (odczuwalny klik przy wrzuceniu biegu), biegi zmienia się bardzo przyjemnie. Sprzęgło nie szarpie, co umożliwia płynną zmianę biegów, niemal jak w automacie.
4,0
Układ jezdny
Dosyć sztywny, ale bardzo pewnie się prowadzi na zakrętach. Odporny na boczny wiatr. Razem z precyzyjnym układem kierowniczym, skrzynią biegów i pewnym zawieszeniem pozwala na określenie cx 3 "małym Porsche", jeżeli chodzi o precyzję prowadzenia. Świetny napęd 4x4.
5,0
Karoseria
Bardzo ładne auto, najładniejsza Mazda moim zdaniem. Bardzo praktyczne nadwozie - np. krótkie drzwi pozwalają na ich szerokie otwieranie w wąskich przestrzeniach, przez co wygodnie sie wsiada i wysiada.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych problemów z widocznością.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobra pozycja za kierownicą i bardzo dobre fotele (w sensie wyprofilowania i twardości), niestety za krótkie siedziska i za krótki podłokietnik z przodu. Wygodnie siędzi się również z tyłu. Duży minus za brak haczyków w bagażniku - zakupy latają.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo działa ogrzewanie zimą i szyby dość mocno parują. Trzeba ustawiać nawiew na przednią szybę, żeby tego uniknąć. Klimatyzacja latem ok.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest auto dla 4 osób max po 180. Auto jest przestronniejsze, niż mogłoby się to na pierwszy rzut oka wydawać. Przy złożonych tylnych siedzeniach do bagażnika można włożyć przedmioty długości ok 150 cm.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo słabe, auto jest głośniejsze niż niejedno miejskie tańszej firmy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość drogi serwis autoryzowany. Spalanie też nie powala. Może się nie będzie psuło, co poprawi koszty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem za 95 tys. w niemal maksymalnej wersji wyposażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-3 Crossover