Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-3 Crossover

Michał, 7 lat temu
Silnik 2.0 SKY-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Auto wpada w oko, nieprzekombinowane, tradycyjna "wajcha" hamulca ręcznego, bez turbiny, wszystko pod ręką, silnik pali 7 litrów benzyny niezależnie od tego czy jest to miasto czy trasa, trochę mały bagażnik, ale to był kompromis między jakością, osiągami, funkcjonalnością i wygodą.
4,0
Całokształt
Przed zakupem przetestowałem kilka marek Opel, Renault, Fiat, po jeździe testowej Mazdą wybór był oczywisty, normalny silnik bez turbiny, hamulca elektrycznego tylko tradycyjna dźwignia , ciekawy wygląd, rozsądna cena.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest jego mocną stroną, 120 KM bez turbo daje radę, i zużycie paliwa 7 litrów - rewelacja (90% trasy to miasto), na autostradzie, trasa nad morze 140 - 160 km/h średnie spalanie 7 litrów i to mi się podoba w tym aucie, poprzednia Altea 6.7 litra oleju napędowego.
3,0
Skrzynia biegów
Kłopoty z wrzucaniem biegów - skrzynia manualna, szczególnie 1, czasami trzeba jeszcze raz wcisnąć sprzęgło i wtedy zatrybi, irytuje to gdy trzeba zebrać się ze skrzyżowania a jedynka nie wchodzi od razu.
4,0
Układ jezdny
Brak większych uwag, dla mnie zawieszenie trochę za sztywne. CX3 jest trochę wyższe, więc przy wyższych prędkościach trzeba wziąć potrawkę na podmuchy wiatru,
Komfort
4,0
Widoczność
Wygodne auto na równej drodze, na nierównościach twarde zawieszenie.
4,0
Ergonomia
Szukałem auta do którego łatwo będzie się wsiadać i wysiadać, dlatego wybór padł na Crossovera CX3. Brat ma citroena C5 III, komfort rewelacja, ale wysiadanie z tego auta to dramat
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK,klima daje radę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto skrojone pod niskich Azjatów, przy 186 cm wzrostu pasażer z tyłu nie ma miejsca na nogi, ogólnie dobry wybór dla rodziny 2+1. Z przodu można się odnaleźć, z tyłu ciasno.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, po przesiadce z diesla różnica ogromna. Czasem zastanawiam się czy silnik pracuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko pod ręką, nie trzeba zbyt długo przyzwyczajać się do Japończyka po przesiadce z auta grupy VW. Koszty utrzymania to tylko zakup paliwa i płynu do spryskiwaczy, 7 litrów benzyny na 100 km to dla mnie rewelacja :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania naprawdę zaskakuje, duży plus.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, w końcu od nowego samochodu właśnie tego oczekiwałem, trochę drażni działanie i-stop szczególnie w korkach, ale można to wyłączyć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-3 Crossover