Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-3 Crossover

kastomi, 7 lat temu
Silnik 2.0 SKY-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Autem rodzinnym CX3 nie zostanie, ale jako drugi samochód w rodzinie sprawdza się znakomicie - świetny po mieście, ale nadaje się również na wyjazdy. Jazda po krętych drogach daje ogromną frajdę
Wrażenia
5,0
Silnik
Wprawdzie na wyższych obrotach odgłos silnika jest uciążliwy, ale rzadko jest potrzeba kręcenia go powyżej 4000 obrotów, chętnie zbiera się do pracy, w zakresie potrzebnym do codziennej jazdy zaskakująco oszczędny. Funkcja i-stop działa bardzo sprawnie, nie powoduje dużych opóźnień w ruszaniu
5,0
Skrzynia biegów
Miałem kilka lat przerwy w jeżdżeniu samochodem z automatem (poprzedni VW Passat B6 z DSG) i jestem pod dużym wrażeniem - aż dziw że jest to zwykły automat. Pracuje równo, nie szarpie, dobrze dobiera biegi, w trybie sport nie żyłuje silnika, ale daje duzą przyjemnośc z jazdy
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie idealny, dość twardy, sprężysty, auto dobrze wybiera nierówności, układ kierowniczy bezpośredni, znakomicie sprawdza się w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonała widoczność do przody, rewelacyjne duże lusterka, trochę gorzej z widocznością przez tylną szybę - tu przydała by się kamera (w mojej wersji wyposażeniowej brak)
5,0
Ergonomia
Minimalizm w najlepszym wydaniu, łatwa w obsłudze klimatyzacja, system MZD działa fantastycznie, intuicyjnie, większość funkcji sterowana z kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam, wprawdzie brak nawiewów na tył, ale nie przeszkadza to za bardzo, ogrzewane siedzenia - myślałem że to zbędny gadżet, a w mroźne dni sprawdza się dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie oszukujmy się - to raczej auto dla 2 osób i z przodu miejsca dla kierowcy i pasażera nie brakuje, siedzenia naprawdę wygodne i sprężyste, dobrze sprawdzają się na trasie. Tylna kanapa służy raczej do awaryjnego przewodu osób - choć dziecko w foteliku ma dużo miejsca i dobry widok przez co lubi jazdę
5,0
Wyciszenie
Naprawdę dobre. Przy spokojnej jeździe słychać szum opływającego powietrza, z zawieszenia też nie docierają nieprzyjemne odgłosy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
co można powiedzieć po przejechaniu 2000km - póki co jestem zaskoczony, przed ostatnie lata judziłem dieslami, a spalanie tego samochodu jest na podobnym poziomie - czyżby foldery reklamowe nie kłamały
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem dobry, auto bardzo dobrze wykończone, w podstawowej wersji jedno z droższych w klasie, ale w wyższych wersjach różnica się niweluje. W wyposażeniu SkyEnergy z automatyczną skrzynią biegów i pakietem LED, konkurencyjne auta nie są dużo tańsze, a nawet droższe
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie brak, ale mam auto niecały miesiąc
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tak jak powyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-3 Crossover 2.0 SKY-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-3 Crossover