To auto z tych, które kupuje się oczami, nie patrząc realnie na jego wady. Auto małe, skrojone na malutkich Japończyków, z dobrym napędem i skrzynią. Jakość i design wnętrza ociera się prawie że o klasę premium. Auto ma mnóstwo zalet, ale niestety Mazda nie dopracowała w kliku aspektach swojego samochodu. Mam nadzieję, że to grzechy wieku dziecięcego i w kolejnych odsłonach Japończycy poprawią niedoskonałości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0, żwawy, trochę głośny. Kultura pracy przeciętna. Dość ekonomiczny. B.dobry do jazdy po mieście. Na trasie dostaje trochę zadyszki. Jak na tak dużą pojemność konkurenci robią, w porównaniu do Mazdy, torpedy. Pomimo to moment obrotowy silnika CX-3 wydaje się wystarczający.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na pierwszy automat Mazdy jest OK. Niewiele podszarpuje i ogólnie należy uznać, że zmienia biegi płynnie. Jest przy tym dosyć szybka. W trybie sport mocno przeciąga obroty i silnik nieprzyjemnie wyje.
3,0
Układ jezdny
To auto na płycie podłogowej "2-ki" - więc segment B aut miejskich. Nie można dużo od niego wymagać i oferuje to co małe samochody w tej klasie. Pomimo wyższego nadwozia zbyt nisko zainstalowany jest zderzak przedni, przez co przy zjeździe z krawężników ryjesz przodem jak w zwykłej osobówce. Zawieszenie mało komfortowe i sztywne. Do środka przenosi się zbyt dużo hałasu z zawieszenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Siedzi się za nisko. Zbyt mało regulacji położenia siedzenia. Szkoda, że nie ma czujników z przodu. Z tyłu, w wyniku dużego ścięcia sylwetki, przez szybę praktycznie nic nie widać. Kamera Mazdy do porażka i to w wydaniu Japończyków:( Jak w dobie kamer FULL HD można wypuścić taki bubel, na którym obraz jak ze starej kamery VHS z lat 70-tych :( Za to światła drogowe LED to bajka. B.dobrze oświetlają drogę w nocy. Nie mają funkcji doświetlania zakrętów.
4,0
Ergonomia
Brak podłokietnika to duży dyskomfort. Przyciski do klimy intuicyjne, jednak klima jednostrefowa.Fajne radio z DAB, choć same głośniki jak w większości Mazd -takie sobie. Chyba, że dokupisz sobie BOSE. Fajny 2-funkcyjny tempomat oraz HEAD-UP. Obrotomierz (wersja SkyPassion) to POMYŁKA!. To nie sportowe auto!, żeby robić takie zabiegi. Do czytania "cyfrowej" prędkości na małym wyświetlaczyku trzeba się długo przyzwyczajać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko i zbyt mocno grzeją siedzenia, nawet na 1-szym stopniu (3 stopniowa regulacja). Generalnie szybko się nagrzewa wnętrze. Klima OK, choć wydajność przeciętna.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzenia wąskie i krótkie. Z przodu w miarę, z tyłu wygodnie usiądą tylko dzieci. Bagażnik mikroskopijny, ale na robienie codziennych zakupów wystarczający.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyje przy wyższych obrotach, w skali 5pkt = 3+.
Radio dobrze reaguje przy zwiększaniu prędkości (zwiększa głośność).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie wiem. To samochód produkowany w Japoni i w związku z tym wymagam od niego dużo. Mam nadzieję, że się nie zawiodę i że się nigdy nie zepsuje :)