Przeniesienie napędu
: Automat oraz precyzyjny i lekko pracujący układ kierowniczy.
4,0
Całokształt
Auto dla mojej żony, wersja Sky-Passion, dodatkowo w automacie i pakietem skórzanym. W kolorze ceramic metalic. Samochód cieszy oko, jest ładny, nowe wzory felg są chyba ładniejsze od poprzednich, na zewnątrz tylko kosmetyczne zmiany ale chyba na korzyść, z tyłu poprawili światła są ledowe- bardzo fajnie wyglądają. Samochód cacko. Jeśli ktoś szuka wysokiej pozycji za kierownicą to CX-3 nie jest dla niego. Z zewnątrz auto wygląda jak crossover ale w środku siedzi się nisko - bardziej sportowo ale wygodnie. Auto jest nowe na bieżąco postaram się aktualizować opinię.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wystarczający do napędzania tego auta: 121 Km, napęd na przód. Jak jest zimny przez 20-30 sek. pracuje irytująco głośno ( wypala chyba coś w katalizatorze aby spełnić najnowszą normę chyba 6 coś tam a przez to nie potrzeba filtra DPF - teraz benzyny będą w to zaopatrywane. Później jest cicho. Do 2 tyś obr/min nic się nie dzieje później zbiera się ok. Pamiętajmy że to nie jest turbo, ale dynamiki mu nie brakuje.
5,0
Skrzynia biegów
Jedno z najlepszych rzeczy w tym samochodzie, jest super, zestrojona zarówno do sportowej jak i komfortowej jazdy.
3,0
Układ jezdny
Trzeba pamiętać, że auto jest na płycie podłogowej mazdy 2 stąd czuć po jakiej nawierzchni się jedzie a i tak uważam, że inżynierowie mazdy zrobili wiele aby ten mankament ukryć. Nieco twarde ale sprężyste zawieszenie, pracuje cicho ale na wybojach potrafi dobić ( felgi 18" ). Układ kierowniczy świetny, responsywny, lekko pracuje, można kierownicą kręcić jednym palcem, auto precyzyjnie i lekko wchodzi w zakręty.
4,0
Karoseria
Naczytałem się o rdzewiejących mazdach, dlatego auto zostało zabezpieczone antykorozyjnie w dedykowanym autoryzowanym warsztacie. Na razie jest bez wad.
Komfort
4,0
Widoczność
Chyba dobrze.
4,0
Ergonomia
Auto kupione jako dodatkowy pojazd w rodzinie, ergonomia nie była powodem nabycia tego samochodu ale nic w nim mi nie przeszkadza, a właśnie jest dodatkowy podłokietnik z przodu i z tyłu pojazdu oraz elektryczny ręczny i funkcja auto stop - tego chyba nie było w poprzedniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest OK., z tyłu średnio, mały bagażnik.
5,0
Wyciszenie
I tu miłe zaskoczenie jak na takie małe autko nieźle go wyciszyli przy 140/ h można swobodnie rozmawiać, naprawdę szacun dla mazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali i jest na gwarancji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z tym wyposażeniem auta konkurencji, oczywiście biorąc pod uwagę poważne marki oscylują wokół 120 tyś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW
[l/100km]