Silnik
: Nie można wybrać dwóch kategorii :(
Silnik jest fenomenalny. Mało pali, nie psuje się (małe sprężanie), moc i moment dość duże.
Auto jest bardzo wygodne, choć pewnie ustępuje francuzom.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: hamulec ręczny i czujniki ABS
4,0
Całokształt
Auto kupiłem 3 lata temu. Padło na mazdę, ponieważ byłem bardzo zadowolony z poprzedniego auta - zresztą najfajniejszego, jakie miałem :) Auto było sprowadzone. Naturalnie "bezwypadkowe", jak prawie wszystkie. Na pewno dostało w bok, przez co musiałem wymienić skrzynię, bo ciekła na lekko wygiętym wybieraku. Naprawa byłaby droższa niż druga skrzynia (coś ok. 300zł). Gdyby nie to, byłaby niemal bezkosztowa, jeśli chodzi o usterki. To auto ma swoje wady, ale jestem z niego zadowolony.
Następna też może być mazda, choć sporo słyszałem o korozji w szóstkach :(
Wrażenia
5,0
Silnik
To japończyk i trzeba o tym pamiętać. Zabawa zaczyna się dopiero od 3000obr. Nie jest to auto dla młodziaka, jak moja poprzednia eFka, ale bez najmniejszego problemu wyprzedzam nią to, co potrzebuję.
Max jechałem złoty osiemdziesiąt, a potem skończyła mi się droga :)
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie nie jest źle, ale włączanie wstecznego czasem trzeba poprzedzić np. jedynką, żeby wszedł. Poza tym ok. Najbardziej podoba mi się, że na niskich biegach można fajnie jechać - kilka raz zdarzyła mi się podczas przyspieszania sytuacja, kiedy myślałem, że coś się zepsuło. Na dwójce przy 20km/h pedał w podłogę, a po chwili koniec mocy. Z tym, że całkiem prawidłowo - na szafie zrobiło się już 120 ;) Na dwójce, powtarzam!
4,0
Układ jezdny
Jest taka trochę śmieszna. Niby twardo, bo słyszę dziury, a jednocześnie miękko i przechyla na zakrętach.
Ponadto, jest niestety mało zwrotna. Na parkingu potrafi być to kłopotliwe.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok, ale ma wielki kufer i założyłem czujnik parkowania
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie powinno być. Fotel kierowcy ma różne możliwości regulacji. Kufer jest olbrzymi. Składane oparcia (sedan). Światła (po założeniu lepiej niż średnich żarówek) fajne. Drzwi otwierają się dość szeroko. Miejsca w aucie jest dużo. Tapicerka (auto po lifcie) bardzo ładna.
Jedynie ręczny umieszczony jest pod podłokietnikiem - jedyny chyba minus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo dobrze. Sąsiadka w scenicu najpierw musi okna pootwierać, dopiero potem załącza chłodzenie. Tutaj w lecie nie dotykam przycisków szyb. W zimie całkiem nieźle, ale mam delikatnie rozczłonkowaną obudowę nagrzewnicy - gdyby była ok, byłoby na pewno jeszcze lepiej. Przez uszczelki nic nie dmucha. Jest deliktny nawiew na nogi pasażerów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wcześniej wspomniałęm, miejsca jest bardzo dużo. Zarówno dla kierowcy, pasażerów, jak i bagażu.
3,0
Wyciszenie
Miałem mazdę wcześniej, więc bardzo zaskoczony nie byłem, ale spodziewałem się, że w aucie będzie ciszej. Kiedy stoi, zdarzało mi się uruchamiać uruchomiony silnik - jest cichutko. Niestety, kiedy jedzie jest już gorzej. Najbardziej słychać silnik. Są osoby z powodzeniem wygłuszające matami kabinę, ale aż tyle chęci do pracy, to nie mam :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w zasadzie bezawaryjne. Pali bardzo mało, jak na taką wielkość i silnik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie auto trzeba zapłacić więcej niż za golfa, ale porównania tu przecież nie ma. To nie jest nowy samochówd, ale wyposażenie jest bdb. Klima utomat., ABS, TCS, elektr. lusterka i szyby, zresztą, długo trzebaby wymieniać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapieka się ręczny (zacisk) - regeneracja (samodzielna kosztowała mnie niecałe 100zł) wystarcza aż do złomowania auta :)
Czasem padają czujniki ABS - po 60zł/szt.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było przez trzy lata. Ani razu nie miałem sytuacji, kiedy nie mogłem autem jechać.
Przepraszam, naprawiałem tylne błotniki (rdza) i założyłem plastikowe nadkola.
No i raz klient wjechał mi w zderzak :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 136KM 100kW
[l/100km]