Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Sedan

Han Solo, 4 lata temu
Silnik 2.0 115KM 85kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wyjątkowo bezawaryjny i absurdalnie wręcz tani w użytkowaniu samochód klasy średniej. Raczej spokojny długodystansowiec niż wyrywny, szybki zdobywca bulwarów nadmorskich za styl czy ekstrawagancje. Tak, dość nudny, w każdej mierze. Świetny na co dzień ale nie dla fana motoryzacji ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nieduża moc - 115KM, mogloby być lepiej. Dobra kultura pracy. Niezniszczalna konstrukcja. Nie pali oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń. Biegi zestrojone pod spokojny charakter auta.
4,0
Układ jezdny
Dość wygodny. Nieźle wybiera dziury i nie ma tragedii w prowadzeniu. Niestety nie jest to nic co wiezie jak przyklejone do drogi. Nie należy przesadzać z prędkością na ciasnych łukach. To nie jest domena tego auta. Zawieszenie bardzo trwałe i śmiesznie tanie w przypadku zużycia. Banalnie proste w budowie, nie ma się co zepsuć. Coś za coś.
5,0
Karoseria
Mam 23-letni samochód japoński, który nie rdzewieje. Co ciekawe, jest to już piąty mój wiekowy samochód japoński który nie rdzewieje z pięciu Japończyków posiadanych w ogóle. Z czego 4 mają powszechną opinię zjadanych przez korozję. Może ma duże szczęcie? A moze po prostu używam bezwypadkowych samochodów, a po stłuczce wymieniam elementy karoserii na używane nigdy nie uszkodzone. Zamiast np grzać pogiętą blachę i klepać młotkiem, a potem całość zachlapać szpachlą.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Kabina to szklarnia.
5,0
Ergonomia
Wszystko super. Wygoda nawet dla wysokiego. Dostęp do przełączników jak w każdym japońcu. Nie można się zgubić. Jechałeś kiedyś autem marki Toyota? W Daihatsu, Isuzu, Suzuki ,Honda... jest identycznie. Tutaj też.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK. Klimatyzacja mi się rozszczelniła i trzeba będzie zrobić. Klasyka po tylu latach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porządku. W 4 osoby można jechać od rana do nocy. W 5 na krótkie dystanse, no chyba, że 3 z tyłu to dzieci.
4,0
Wyciszenie
Jest OK. Mogłoby być lepsze przy dużych prędkościach ale też nie jest tak źle jak piszą niektórzy. Nie narzekam ale też nie cisnę często pow. 150km/h, bo nie do tego jest ten samochód.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sześć gwiazdek. ****** Przez 9 lat nie włożyłem w samochód grosza. (prócz paliwa, oleju, opon etc - rzecz jasna). W tym samym czasie znajomy kupił dwa razy nowy i raz prawie samochód. Naprawiał każdy do poziomu 8-12tys złotych. A dwa miały dłuugą gwarancję. Ja w czasie użytkowania Mazdy miałem inny samochód przez 2 lata w który włożyłem w naprawy 1tys zł. Tutaj ZERO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie będzie juz nigdy tak dobrze zrobionych samochodów. Nie ma co się łudzić. jakby była możliwość dałbym 6 gwiazdek. Made in Japan.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękła sprężyna, która unosi klapę bagażnika. Na częściach używanych dostałem gratis przy zakupie części do innego wozu. Aha i żarówka przepaliła mi się 2 razy...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero. Niezniszczalny samochód.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
6,8
l/100km
12,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 626 V Sedan