Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Sedan

kk, 11 lat temu
Silnik 2.0 115KM 85kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, oszczędny, ładnie brzmi.
5,0
Całokształt
Jest to moje drugie auto i druga już Mazda 626. Auto nudne z wyglądu, ale w codziennym obyciu bardzo wdzięczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik FS, który jest najmocniejszą stroną tego auta, jest przede wszystkim oszczędny. Po drugie - dobrze ciągnie auto już od 2000 obr / min co powoduje, że w mieście i w trasie auto nie jest zawalidrogą.
5,0
Skrzynia biegów
Wystarczy w niej regularnie zmieniać olej - przed zmianą był delikatny problem z wchodzeniem jedynki, po zmianie przy 105 tys km jak ręką odjął. Biegi wchodzą idealnie, dźwignię zazwyczaj trzymam dwoma palcami. Trochę krótka jest jedynka, ale na 5 można śmiało jechać od 70 km/h, co w trasie skutkuje niskim spalaniem. Pomocne w jeździe w korkach - aby ruszyć nie trzeba dodawać gazu, sprzęgło jest tak ustawione, że nawet pod niewielkie wzniesienie można ruszyć na samym sprzęgle.
4,0
Układ jezdny
Idealnie nie jest - wrażliwość na boczne podmuchy wiatru jest spora, przy 130 - 140 km/h jadąc autostradą trzeba się mocno skupiać i cały czas kontrolować auto. Wspomaganie kierownicy czasami wydaje się zbyt mocne. Nie mam zastrzeżeń do zachowania przy nagłych manewrach typu - omiń dziurę czy do jazdy po krętych drogach. Również na parkowanie jest dość proste - promień skrętu jak na tak duże auto jest według mnie dobry.
Komfort
4,0
Widoczność
Gruby tylny słupek przeszkadza w parkowaniu tyłem - niestety, taka moda końca lat 90 - tych. Bardzo dobre lusterka.
5,0
Ergonomia
Za pozycję za kierownicą 5. Za rozplanowanie detali - 4. Przykład - podłokietnik kierowcy, który gdy opuszczony utrudnia zmianę biegów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko odparowują szyby. W lato - klima wydajna, dobrze chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca z tyłu. Czasami podwożę znajomych z pracy i nawet trzy dość misiowate osoby mieszczą się bez problemu. Z przodu dla mnie przy 178 cm wzrostu jest też bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie to najsłabsza strona Mazdy. Głównie praca zawieszenia, oraz powyżej 120 km/h nieznośny szum wiatru. Silnik wyciszony dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując 626 z tym silnikiem oczekiwałem spalania na poziomie 10,5 - 11,5 w mieście i z 7,5 - 8 w trasie. I tu jestem zaskoczony - miasto - 8,5 - 9,5 w zależności od korków i sposobu jazdy, trasa - 6 - 7,5 w zależności od rozwijanych prędkości. Ostatnio z zalanych 50 litrów zrobiłem 645 km, co daje średnio 7,7. 300 km przejechanych po trasie tj. autostradą - połowa tempomat na 140, połowa na 110. Reszta - może ze 100 km to trasa z prędkościami 65 - 90 czyli drogi wojewódzkie i powiatowe, reszta to miasto, odcinki od 3 do 8 km. Dla mnie - bajka. Co do cen przeglądów - auto mimo wieku serwisowane tylko w ASO, przegląd z wymianą oleju, filtra kabinowego i filtra oleju - około 550 PLN. Napraw poza koniecznością wymiany błotnika po przygodzie i usunięciem rdzy z rantów drzwi brak.
5,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na ceny w PL - bardzo atrakcyjny - za 10 - 11 tys. PLN można mieć duże, oszczędne, niezawodne i dobrze wyposażone auto. Jednak to, co sprzedawane jest u nas to niestety w większości szrot. Cena zdrowej, zadbanej Mazdy 626 z ostatnich dwóch lat produkcji, sprowadzanej z DE to w przeliczeniu na złotówki z opłatami około 15 - 16 tys. PLN.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka od momentu kupna to obluzowane osłona filtra przeciwpyłkowego, która dawała piękny dźwięk przy 2000 obr / min - usunięte w ASO za grosze. Do (na razie) drobnych usterek można zaliczyć korozję, która lubi spód auta i zakamarki a zwłaszcza ranty tylnych drzwi czy mocowanie zamka maski. Podwozie całe jest w nalocie - nie jest to chrupanie na wylot, a po prostu rdzawy nalot, który wystarczy usunąć i zabezpieczyć. Myślę, że wydanie raz na parę lat - 3 - 4 tych 1200 PLN na porządną konserwację chyba nie będzie ogromną stratą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 626 V Sedan