Gdyby wnętrze było lepiej wyciszone, a silnik mocniejszy, byłaby Piątka !
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc 115KM jest wystarczająca przy przemieszczaniu się z A do B. Przy wyprzedzaniu auto nie zawiedzie, na 3. naprawdę daje radę. Jednak jeśli ktoś szuka \"pałera\" to proponuję rozejrzeć się za wersją 136-konną lub innym autem. Obsługa: cóż, silnik bezobsługowy, prosty więc nie ma co się zepsuć. Old-schoolowy japończyk.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, ale i bez fajerwerków. Przydałby się 6. bieg.
3,0
Układ jezdny
Na dziurach nie skacze jak ping-pong ani nie wydaje dziwnych odgłosów - tłumi dobrze. Do szybkiego pokonywania zakrętów raczej się nie nadaje, auto potrafi być mało stabilne, ponoć zostało to poprawione w wersji po liftingu.
Komfort
5,0
Widoczność
Super, choć wkurza mnie asferyczny fragment lusterka kierowcy zniekształcający obraz przy wcofywaniu w bardzo wąskie miejsce parkingowe.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, na widoku. No prawie wszystko. Włącznik/wyłącznik halogenów zarówno przednich jak i tylnych znajduje się w bliskiej odległości lewego kolana. Jeszcze nie udało mi się ich włączyć bez oderwania wzroku...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie OK, nie jest doskonałe - nadmuch szyby mógłby być mocniejszy. Klimatyzacja chłodzi, ale mogła by być wydajniejsza (manual), nie wiem jak w wersjach z Climatronikiem. Standardem są dziurki w rurkach pod maską, utleniają się w miejscach styku z opaską, przez co czynnik lubi sobie \"wyparować\". Ale wizyta + operacja u dobrego fachowca powinna załatwić sprawę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce z przodu - OK. Myślę, że to jeden z lepszych wyników w klasie średniej. Choć nie jest to Superb, z tyłu trzem osobom jest wygodnie, nigdy nie słyszałem żeby pasażerowie narzekali, chyba że górę bierze etykieta. W środku znajdziemy podłokietnik zarówno z przodu jak i z tyłu. Z przodu 2 uchwyty na napoje, z tyłu po otwarciu podłokietnika. Ciekawostką jest składane oparcie fotela pasażera, służy za stolik lub podnóżek dla osoby siedzącej z tyłu.
3,0
Wyciszenie
To jedna ze słabszych stron modelu. Nie ma tragedii, ale konkurencja przeważnie wypada lepiej w tej konkurencji. Szczególnie da się to odczuć jadąc z tyłu w deszczowy dzień, wydaje się jakby woda spod kół wkraczała wprost do wnętrza.
Dobre wyposażenie (elektryka szyb, lusterek, zamka, ABS, kontrola trakcji, 4 poduszki pow., klimatyzacja), pojemne wnętrze i bagażnik (w sedanie zmieści się komplet kół 15\") oraz niska awaryjność i wysoka trwałość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lać olej, zmieniać filtry. Jak coś sobie przypomnę to na pewno napiszę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Lać olej, zmieniać filtry. Jednak każdy samochód ma swoje słabe strony. W Mazdach zapiekają się zaciski, w moim przypadku na tylnym kole. Uznałem to za poważną usterkę, bo faktycznie auto było unieruchomione gdy zdemontowany zacisk trafił do regeneracji. Jej koszt to 200zł w nieautoryzowanym serwisie. Ponadto blachy mają tendencję do rdzewienia w miejscach newralgicznych, są to głównie tylne nadkola, dolna, wewnętrzna krawędź tylnych drzwi. W zależności od stanu \"ruda\" może pojawić się także pod spodem lub pod maską, na niektórych elementach. Jeśli się dba, można temu wszystkiemu zaradzić.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW
[l/100km]