Przeniesienie napędu
: układ kierowniczy bija kazdego niemca tam gdzie chce tam jedzie :)< mówie tu o opel vw czy ford w tym roczniku tej klasy ! jedynie audi bmw ale tu inne pieniądze ..
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: zaciski i ręczny zawsze do gruntownego sprawdzenia
Karoseria
: tylne nadkola
4,0
Całokształt
Powiem tak za tą cene jaka dałem od drugiego własciciela z przebiegiem autentycznym caly robiony made in japan nie jakis z eksportu z instalacją fabryczną a nie w jakimś garazu to jestem zadowolony/ wczesniej cordoba 1.4 i tu zawiodłem sie mysłalem ze biore demona predkosci silnik 2.0 niestety ale samochód jest dla spokojnych ludzi z jakimiś przebiciami dziś poszaleje krece obrotami powyzej 4 tys a na codzien do 2500 i mam za niecale 20 zl 100 km przejechane czyli można uznac to za jakiś atut / ma oczywiscie kilka wad ale który niema. Przy zakupie sprawdzac uklad hamulcowy i tylne nadkola !!! A tak poza tym wygodny ,fajny wygląd ponad czasowy mało u mnie jezdzi gf-kami i to mnie terz rajcuje / wyposazenie pełne w skórze klima elektryka poza podgrzewaniem szyb i siedzen jedno tylko bym zmienił w mojej wersji z 115 na 136 minimum i byłoby idealnie :)) reszta w dalszej częsci oceny zapraszam ...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik delikatnie pomrukuje na wolnych obrotach ledwo go słychac dopiero przy przyspieszaniu jest dość głosno , moim zdaniem 2.0 /115 km jest zbyt mało aby można było sie pobawic :)/ przy normalnej spokojnej jazdy jest ok ale minimum jakie jest potrzebne na te gabaryty to 136 km!! Auto mam na lpg firmy Koltec i przyznam ze nie czuje różnicy miedzy lpg a PG
4,0
Skrzynia biegów
Jesli chodzi o skrzynie biegów to fakt wsteczny chaczy nastepny problem jest taki iż 1-dynka dla mnie jest za krótka/ ogólnie aby to wszystko szło trzeba wkrecac powyzej 3500 a zmiana biegów w przedziale 1500-2500 to tak jakbym jechal co najwyzej samochodem o pjemnosci 1.4 i to max 1.4 niestety elastycznosc to w tym aucie jest mizerna !!
4,0
Układ jezdny
Jesli jedziemy autostradą to powiem tak ŻADNYM samochodem nie poczujemy takiego komfortu w tym przedziale klasowym/ jesli zjedziemy na nasze polskie dziurawe drogi to niestety sytuacja sie zmienia i traci swoją pozycje/ jest zbyt twarde nierównosci/ przechyly auta na łukach są odczuwalne/ zawieszenie jest dobre oczywiscie na orginalnych podzespołach zamienników niestety nie znosi!!
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super niewiem o czym pisali moim poprzednicy przód tył boki lusterka zbednym wydatkiem czujniki parkowania jezdziłem wieloma passat vectra accord i mazda nr 1
3,0
Ergonomia
tutaj róznie bywa jednemu sie spodoba drugiemu nie fakt jest taki iż nie jest to francuz przydaloby sie wiecej schowków/ właczanie przeciwmgielnych czy regulacja reflektorów jest na wymacanie przycików reszta moim zdaniem jest oki podłokietniki dla kierowcy/ pasazerów tylnej kanapy dalej stoliki z tyłu/ schowek w kanapie tylnej do przewozu nart czy innych dłuższych przedmiotów/ jakośc materiałow jest o wiele lepsza jak u niemca / mam wersje w skórze wentylowanej wiec jestem zadowolony daje efekt podwojony :)jedynie wymieniłbym plastiki mam obawy ze są zbyt twarde i po pewnym czasie zacznie to wszystko chałasowac aczkolwiek juz ma samochód ponad 10 lat a przyznam sie ze trwałosc jest na wysokim poziomie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Hmm tutaj tak ogrewanie super krótka chwila i cieplutko latem klimka chodzi bez zarzutu 0.3 wiecej spije i jest git aczkolwiek wyprzedzanko na włączonej AC niestety redukcja> jest odczuwalne przymulenie hehe a teraz wada i prawdopodobnie we wszystkich mazdach 626 tak jest a jesli nie to nie uwieżę jezdziłem 4 gf-kami i ten sam problem parujące szyby wymieniałem filtry kabinowe i po roku znowu-masakra
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu jest git kierowca jak i pasazer to tak jak w s-klasie < żart> aczkolwiek jest oki mam 186 cm i nie narzekam druga osoba przy tym samym wzroscie tylna kanapa za mną i kolankami udarza w mój fotel tak to jest:) jesli pasazerą tylnej kanapy nieprzekraczają 175 cm to 5-tka ma naprawde super/ przyznam sie ze przy zakupie nie spodziewałem sie ze bedzie az tak dobrze jak by szerokośc była taka jak w omedze to samochód ideał!!!
2,0
Wyciszenie
TO NAJGORSZA WADA TEGO SAMOCHODU ! jest głośno tak do 110 km/h jest oki niestety powyzej tej predkości samochód dla mnie jest na końcu listy wszystkich samochodów tej klasy !!! słychac walczące zawieszenie jadąc po POLSKICH drogach oraz boczny wiatr \" niewiem może w japoni jezdza w tunelach \" niestety wyciszenie auta jest tragiczne!!! Pomogło wygłuszenia grodzie od silnika do środka oraz bagaznik /dodatkowo wydałem 1200 na sprzet car-audio i zapominam o tej \"niedociągłosci\" bo wczesniej czy puzniej Was to dosiegnie bo jak wczesniej pisałem samochód buja sie powyzej 3500 obrotów a tu juz pojawia sie chałas czyli zawsze+ wszedzie i na zawsze :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nikt nieuwierzy puki jej nie kupi benzynka spokojnie miasto max 9 trasa nigdy niewskoczyla na 8
dynamicznie i to naprawde dynamicznie tak 5000-7000 obrotów miasto 11 max!! to jest dla mnie wypas krece po miescie pod czerwone a tu 2 litry wiecej tylko nigdy i w zadnym aucie tego niebylo !! trasa dynamicznie to 8 no moze 8.5 z klimą !! Jesli chodzi o sekwenscje spokojnie miasto 10 max/ trasa 8 a dynamicznie miasto do13 trasa do 9.5 max naprawde sprawdzone niejednokrotnie a mam ja juz ponad 3 lata wiec jest to ideał np vectra /passat 2 litry wiecej a accord nawet powyzej 3 litrów co do accorda to juz wogule nieschodzic ponizej 4 tysiecy ale powyzej pokazuje pazurki wtedy mazda powyzej 4 tysiaków niema szans z accordem ale mazda tylko dla spokojnych eheh
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej gotówce zaden inny samochód!!!!!!! naprawde żaden ponieaz bierzemy bezawaryjny pojazd do poruzania sie z punktu A do B naprawde jezdzac innym zawsze cos pukało nieświecilo a to tu a to tamto a tu zadbasz na poczatku i w spadku kolejnej osobie/ naprawde bedzie mi zal sie pozbywac tego autka a niestety zamierzam zmienic na s-maxa rodzinka powieksza sie :))) podsumowując jesli chcesz dynamicznego japońca bierz accorda jesli nie to tylko mazda!! ostatnio przejechalem sie mazdą 6 z 2005 roku odcinek 250 km i z żalem powiem szcerze zę koniec jest tych PRAWDZIWYCH mazd to juz nie jest to i o dziwo niewyciągneli wniosków z wygluszenia auta nadal problem wystepuje (: może w tej nowej bedzie super bo wrazenie w salonie na mnie zrobiła ps. w pracy przejechałem sie służbowym najnowszym superb z 2011 i krótko KOMFORT/WYGODA/WYPOSAŻENIE/170 TDI Z DSG samochód roku 2011/12/13 ... przebija wszystko !!!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moim zdanie jest super drobiazgi kazdemu sie trafia mi np nie swieci pokretlo od regulacji nawiewów i to przez ponad 3 lata wszystko co nawaliło hmm chyba nie powinienem narzekać :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Teraz grubsze sprawy przy zakupie nr 1 sprawdzcie zaciski p/tył hamulców ja wrobiłem sie w zapieczony zaciks przedniego kola i tu masakra niema zamienników orginał 1100 zł regeneracja około 450 zł nr 2 to ręczny dalem do poprawki ale słyszalem ze wszyscy mają z tym problem ogólnie oceniam układ hamulcowy na 2+ niestety ale chyba za słaby jest do tej budy !! 3 rzecz to chyba nikt nie zaprzeczy gnijące tylne nadkola i co dziwne tylko tylne nadkola nic wiecej naprawde jak o to zadbamy to samochód można za 20 lat przeznaczyc synowi i jemu posłuzy następne 10 lat hehe jest po prostu niezawodna od zakupu wymieniłem tylko ten nie szczesny zacisk kupiłem tarcze z klockami oczywiscie rozrząd i oleje wymiełem filtr kabinowy i to wszystko w pierwszym roku i po dzis nic i nic po za łącznikami stabilizatorów które padaja od naszych dziur na drogach a no i tankując gaz na BP filterek raz na 2 lata a na obrzezach miast raz w roku koszt 7 zł :)))