Inne
: Duże, trwałe, komfortowe auto za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdzewiejące tylne nadkola.
Silnik
: Lubi puścić chmurę po zimnym rozruchu, ubytki oleju (półsyntetyczny) rzędu 1l/1000km, po przejściu na mineralny 1l/2000km.
Przeniesienie napędu
: Czasami problemy z wybraniem biegów I i R.
4,0
Całokształt
Japończyk! Zadbany egzemplarz będzie dużą radością dla jego właściciela. Nieliczne wady i usterki nie psują obrazu tego auta jako solidnego, niezawodnego, wygodnego środka transportu. Wszystko to w naprawdę niezłej cenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pomimo stosunkowo małej mocy i sporych rozmiarów auto sprawnie przyspiesza i niejednokrotnie zawstydza nowocześniejsze modele aut z porównywalnymi silnikami benzynowymi i turbodieslami. W trasie dosyć elastyczne i natychmiast reagujące na wcisnięcie pedalu gazu.
3,0
Skrzynia biegów
Wzorcowa skrzynia biegów to to nie jest. Za taką wg mnie może uchodzić takowa w Hondzie Civic 5D '98. Problemy z wybraniem pierwszego i wstecznego biegu.
4,0
Układ jezdny
Dobry układ jezdny niepozwalający na zbytnie przechyły w zakrętach (w granicach rozsądku jeśli chodzi o prędkość). Nastawy zawieszenia dosyć twarde - nie jest to komfort z aut francuskich.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki dobra, natomiast do tyłu średnia - z pozycji kierowcy nie widać tylnej pokrywy bagażnika (przy wzroście 180cm) - przy parkowaniu tyłem trzeba się mocno posiłkować lusterkami i sporym wyczuciem.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, choć do niektórych funkcji trzeba się przyzwyczaić. Tempomat próbuję obłaskawić do tej pory - może z racji rzadkiego korzystania - niezbyt precyzyjne określenie poszczególnych funkcji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie wydajne - "pełna moc" po ok. 4-5 minut od zimnego rozruchu. Rodzaj nawiewu (szyba, wnętrze, nogi i kombinacje) ustawiany sekwencyjnie (klimatronic). Nieco irytuje konieczność załączenia nawiewu wyłącznie na przednią szybę oddzielnym przyciskiem, który automatycznie włącza klimatyzację, którą można ew. w następnym ruchu wyłączyć przyciskiem klimatyzacji. Ogrzewanie szyby tylnej i lusterek wydajne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście powyżej 180cm fotel kierowcy maksymalnie odsunięty do tyłu - w drugim rzędzie nie daje wielkiej swobody, ale ogólnie kabina bardzo przestronna. Fotele przednie wygodne, nie męczą na dłuższej trasie. Z tyłu nie miałem okazji sprawdzać, ale pasażerowie nie narzekali. Bagażnik ogromny (pełne koło zapasowe) choć oczywiście w tej wersji nadwozia rolę gra również wielkość otworu załadunkowego.
4,0
Wyciszenie
Auto dobrze wyciszone, przy spokojnej jeździe hałas z zewnątrz nie przeszkadza. Głośniej robi się powyżej 3500obr./min. lub 130km/h na V biegu, ale w granicach rozsądku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niewiele mniejsze zużycie paliwa jak w opisywanej tu 626 2.0 miałem w Civicu 1.4, a więc OK. Dotychczas wymieniane części zamienne takie klocki, tarcze, łączniki stabilizatorów itp. mozna nabyć w rozsądnych cenach (markowe zamienniki), choć nieco wyższych niż do znanej i cenionej marki z Wolfsburga. Problemu z dostępnością części jak na razie nie zauważyłem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakoś nie znajduję powodów by zmienić na inny w podobnej lub nieco wyższej klasie cenowej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów zaliczyłem przepaloną żaróweczkę podświetlenia jednego z przycisków w kabinie i tyle...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW
[l/100km]