Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Kombi

GhostDog, 11 lat temu
Silnik 2.0 TD 101KM 74kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda 626 V Kombi 2.0 TD 101KM 74kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Sprawdza się tu idealnie slogan handlarzy: \"lać paliwo i jeździć\"
4,0
Całokształt
Starałem się opisać samochód pod każdym kontem aby potencjalny kupujący mógł dokładnie zastanowić się nad jego zakupem. Mam ten samochód 5 lat i sporo o nim wiem. Jeżeli ktoś potrzebuje niezawodnego, w miarę komfortowego, mało spalającego i przestronnego samochodu do przemieszczania się z punktu A do B to zdecydowanie polecam tą Mazdę. Jeżeli natomiast ktoś oczekuje czegoś więcej od samochodu: wysokiego komfortu, dobrego wyciszenia, dobrej elastyczności, wyrafinowanej ergonomii i przede wszystkim duszy to odradzam zakup.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy tego silnika nie jest najlepsza zwłaszcza w porównaniu z silnikami konkurencji z tych lat, głośny i mało sympatyczny dźwięk. 101KM (lub to co z nich zostało z uwagi na wiek auta) wystarcza do zwykłej jazdy. Plusem samego silnika jest niezawodność (dlatego wystawiłem 4 pkt) z uwagi na brak elementów występujących w nowszych silnikach diesla jak filtr cząstek stałych czy awarii wtryskiwaczy itp. Odpowiedni serwis (wymiana olejów i filtrów co 10tys) pozwoli na bezawaryjną jazdę.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, czasem na zimny silniku troszkę haczy. Minusem jest brak 6 biegu który w tym samochodzie bardzo by się przydał i przy większych prędkościach pozwoliłby na zredukowanie natężenia dźwięku silnika przy wyższych obrotach dobiegającego do kabiny.
3,0
Układ jezdny
Rodzinne kombi z reguły nie jest przystosowane do sportowej jazdy i trzeba o tym pamiętać. Jak na samochód tej klasy zawieszenie powinno być bardziej komfortowe. Każda dziura jest mocno wyczuwalna dla podróżujących. Ceny części zamiennych (amortyzatory) bardzo drogie i porównując taniej można kupić np. do Audi lub BMW nie mówiąc już o bardziej komercyjnych markach. Samą przyczepność i sterowność auta zaliczyłbym do przeciętnej. Podobnie z hamulcami...
Komfort
5,0
Widoczność
Moim zdanie rewelacyjnie. Jest to kombi więc do tyłu nie ma rewelacji ale jak ktoś się decyduje na tego typu samochód musi to mieć na uwadze. Z uwagi na pozycję za kierownicą (siedzi się dość wysoko)widoczność do przodu rewelacyjna.
4,0
Ergonomia
Tutaj to góruje japońska prostota, charakterystyczna dla wszystkich aut japońskich z tego okresu ;-). Mam wersję bez automatycznej klimatyzacji więc jest kilka pokręteł i to wszystko :-) Sterowanie szyb i lusterek w odpowiednim miejscu. Jedynym mankamentem może być regulacja oświetlenia \"zegarów\" ponieważ z za kierownicy jej nie widać. polecam wersje posiadające podłokietniki - ja takiego nie mam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej bez zarzutów. Trzeba pamiętać o częstej wymianie filtra kabinowego bo inaczej szyby ostro parują. Klimatyzacja jest dosyć wydajna jednak jeździłem samochodami w których działała znacznie lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. Samochód jest spory i miejsca nie brakuje. Zarówno kierowca jak i pasażerowie mają go pod dostatkiem zwłaszcza na nogi. Fotele wygodne i gdyby nie to wyciszenie byłby to bardzo komfortowy samochód.
2,0
Wyciszenie
Tutaj to bardzo kiepsko tak jak pisałem wcześniej. Słabo wyciszona komora silnika, wszystkie szumy i dźwięki z pod podwozia dochodzą do kabiny - bardzo wielki minus tego auta który powoduje spadek komfortu podróżowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z uwagi na spalanie daje 4 punkty. Zużycie paliwa jak na tak spory samochód na bardzo niskim poziomie. Ostatnio wyliczyłem że w cyklu mieszanym 75% trasa, 25% miasto pali 5,6L na 100km. Ceny przeglądów nie są tak tragiczne jednak ceny większości części są spore. Wiem co piszę bo jeżdżę nim już 5 lat i mam sporą wiedzę o tym samochodzie. Niektóre wyższe od części do bardziej prestiżowych i luksusowych marek. Dla przykładu podam Rozrząd. Jego wymiana do tego silnika wymaga oryginalnych części i kosztuje kilka razy więcej niż do samochodu należącego do tej samej klasy u konkurencji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za dosyć małą kwotę można kupić rodzinne i niezawodne kombi więc tutaj jest dobrze. Należy jednak bardzo dobrze sprawdzić stan auta przed zakupem (zwłaszcza silnik, turbo, zawieszenie)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik, elektryka na bardzo dobrym poziomie. Zawieszenie jest delikatne ale to bardziej przez Polskie drogi niż przez złą konstrukcję.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez poważnych usterek. Tylko wymiana płynów i filtrów, niektórych elementów zawieszenia. Jedynym minusem jest tutaj wszechobecna RDZA!! Dodałem ją do poważniejszych usterek bo jej usunięcie może być kosztowne. Pojawia się zwykle na tylnych nadkolach i rantach drzwi

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 626 V Kombi 2.0 TD 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 626 V Kombi