Silnik
: Elastyczny, zrywny i ekonomiczny- czego chciec wiecej?
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: oryginalne amortyzatory po 150tys w niemczech nie wytrzymaly 500km w Polsce ;)
Karoseria
: po 9 latach mam wyblakly lakier (czerwony metalik- juz nie metalik ;)
5,0
Całokształt
Idealne auto rodzinne dla tych co chca pogodzic ekonomike z radoscia z jazdy. Wycieczka z rodzinka (dwa male brzdace i urocza zonka) na 3tygodnie z tona bagazy nie jest zadnym problemem (choc trzeba uwazac na stosunkowo mala dopuszczalna ladownosc maksymalna- tylko 450kg!) a wrecz przyjemnoscia. Gdzies slyszalem, ze w rankingu marek, ktorych wlasciciele najczesciej sie usmiechaja Mazda jest w czolowce- POTWIERDZAM! :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo lubie ta jednostke- moze ma troche malo mocy w porownaniu do wspolczesnych ale i tak daje duzo radosci z jazdy i jest dosc zrywna. Wyprzedzanie przy pelnym zaladunku i 4 osobach nie jest problemem. Ladnie przyspiesza juz od okolo 1500-1700 (klima na maks) obrotow.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana. Biegi pewnie wchodza (u mnie tylko czasem wsteczny ma problem ale nie jest to nowka z salonu...) Troche irytuje drzenie drazka zmiany biegow ale to jest drobiazg
5,0
Układ jezdny
Pewnie trzyma sie drogi przy zachowaniu odpowiedniego komfortu podrozy (nie nalezy sie spodziewac zbyt miekkiego zawieszenia- cos za cos). Odporna na podmuchy boczne. Nie sprawia zadnych klopotow na zakretach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na kombi- REWELACJA.
4,0
Ergonomia
To co trzeba zawsze pod reka. Nie ma zadnych rewelacji ale tez bynajmniej nie moge zgloscic zadnych zastrzezen. W miare wygodne fotele- nie mecza przy dlugiej jezdzie i latwe do ustawienia. Brak regulacji kierownicy w dwoch plaszczyznach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Glosny wentylator ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarowno z przodu jak i z tylu pelno miejsca.
2,0
Wyciszenie
No tu sie nie popisali- silnik powyszej 2500 obrotow WYJE NIEMILOSIERNIE. Po 400km wysiadlem GLUCHY, choc siedzaca z tylu zona nie narzekala ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze, choc VW spalaja troche mniej (np. Passat TDI 110KM)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie moglbym kupic albo starszego VW Passata (z przebiegiem +100kkm) albo Mondeo lub francuza z podobnym przebiegiem. Po weryfikacji awaryknosci przez ADAC oraz DECRA wybor byl prosty. Bogate wyposarzenie w standarcie. Cena podzespolow troche przyprawia o palpitacje serca ale raz usunieta usterka najczesciej nie pojawia sie nigdy wiecej. Ogolnie w tej cenie chyba najlepsze auto rodzinne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie jedynie niedomykajacy sie zamek schowka w kokpicie dziala mi na nerwy. Pozatym wszystko ok :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ogolnie jak dziala to chodzi niczym czolg i nic nie jest straszne. Jak cos sie juz przytrafi to zawal przy kasie (np. amortyzatory na tyl to min 900PLN, rozrzad to 1,7tys itd). Ja mialem pecha ;) Padly mi oryginalne tylnie amortyzatory+ kilka elementow zawieszenia przy przebiegu 150tys (Niemcy)- nie wytrzymaly nawet 500km Polskich "autostrad". Z kieszeni z robocizna wylecialo okolo 2tys... Na szczescie Mazda znow jest w Polsce wiec moze i ceny troche spadna?
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 101KM 74kW
[l/100km]