Silnik
: Silnik jest naprawde fajny coprawda przesiadlem sie z "gruchota" ale z avensis 1,6VVTi mozna sie scigac
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Problemy z tylnymi zaciskami hamulcowymi i to podobno we wszystkich mazdach z tego modelu, dosyc droga impreza oba w serwisie to ok 2tys zl.
4,0
Całokształt
Drugi raz kupilbym jeszcze raz ten samochod. Duzy wygodny żwawy. Nie żaluje
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w tym modelu oceniam na 4+ zaleta jest jego dynamika akurat w moim modelu co prawda po dość dużym przebiegu 235tys km mam do wymiany wtryskiwacz bo mam stuki na cylindrze a nowy to koszt 1300 zl nie liczac robocizny. Wada jest tez koszt wymiany rozrządu ktory trzeba robić co 100 tys km a ta przyjemnosc kosztuje 1800 zl i podobno trzeba to robic w serwisie bo gdzie indziej sie tego nie podejmuja no ale coz to juz samochod z gornej polki wiec kosztuje eksploatacja drozej
4,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni biegow nie mam zarzutow czasami mi sie zdarzylo ze na swiatlach nie moglem wrzucic biegu dopiero przy drugiej lub trzeciej probie ale to naprawde rzadko mimo to wysoko go za skrzynie oceniam
5,0
Układ jezdny
Do układu jezdnego niemam zarzutów prowadzi się świetnie jedyny minus za średnicę skrętu ale to chyba normalne w japończykach
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to kombi jest duze ale wszystko dobrze widac nic bym nie poprawial
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod reka niemam zastrzezen
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cieplo w temp ponizej 0 zaczyna leciec gdziec po ok 3km to chyba dobrze. Mankamentem dla mnie jest glosna praca wentylatora na wyzszych biegach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duzo miejsca dla siedzacych z przodu i z tylu. Samochod naprawde przestronny. Nie jestem bardzo wysoki 180cm ale mam bardzo duzo miejsca nad glowa z przodu i z tylu (kombi). Z tylu sie fajnie jezdzi bo siedzenia sa troche wyzej wiec jest wrazenia patrzenia nad glowa siedzacych z przodu. Siedzenia naprawde wygodne bo czasami jechałem po 1000km na dzień.
4,0
Wyciszenie
Jak to w dieslu jak jest zimny to troche glosny ale niemam zastrzezen
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie:
Jak sie mocno nie cisnie to ponizej 6l/100km
srednio 50%/50% miasto/trasa przy normalnym jezdzeniu 6-6,4l/100km
Najwiecej jak sie jezdzi powyzej 140km ok 7l
Samochod wlasnie wiecej pali jak sie jezdzi szybko (140+) anizeli w miescie gdzie sie przyspiesza. Jest stabilny w swoim zuzyciu. Jak na samochod wazacy 1500kg wydaje mi sie ze jest ekonomiczny.
Filtr oleju ok 15zl
Filtr powietrza ok 45zl
polecam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uwazam ze ten samochod jest interesujacy. Zastanawialem sie czy 626/avensis/primera i nie zaluje wyboru. Jest wygodniejszy od avensisa (ojciec ma) i tym bardziej fajniejsza od primery. Wykończenie samochodu jest naprawde bardzo dobre a materialy wysokiej jakosci. Jest wg mnie atrakcyjniejsza od passata ktory nie wiem dlaczego jest az taki drogi. Moja Mazda kosztowala 25 tys toya ok 2 tys drozsza a passat az 5 -7 tys drozszy. Jakbym mial kupowac to wybralbym jeszcze raz ten sam model.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przebieg 235tys kupilem go jak mial 155tys sprowadzony z niemiec. Musialem wymienic:
-silniczek od szyby w drzwiach kierowcy (koszt 700zl oryg, szrot 200zl.)
-regenerowalem przelacznik kierunkowskazu ale czeka mnie wymiana (koszt 510zl nowy oryg.)
-Tego typu Mazdy maja klopoty z tylnymi zaciskami hamulcowymi. Musialem wyczepic linke od recznego bo slabo odbiajal. Zabrudzaja sie i wiekszosc takich mazd czeka wymiana tego. Koszt zacisku 780zl za sztuke! bez wymiany. Uzywanych lepiej nie kupowac. Oczywiscie bez recznego sie da jezdzic. Uwazam ze jak na taki samochod to tutaj mazda nie wypada najlepiej. Ojciec mial civic 97 i przy tym przebiegu nie musial nic w niej robic a ja juz pare rzeczy. Ocena akurat tutaj 3.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z powaznych usterek ktore musza byc zrobione odrazu i unieruchamiaja samochod nie mam i narazie chyba nie bedzie puk puk.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 101KM 74kW
[l/100km]