Inne
: Przestrzeń dla kierowcy, ergonomia w środku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Karoseria
4,0
Całokształt
Dobrze zrobiony samochód, z wyjątkiem fatalnych silników benzynowych FS, ciut przygłosno we wnętrzu, konkurencja jest poza zasięgiem
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to rakieta, ale do w miarę sprawnego poruszania wystarczy, silnik elastyczny, nie dławi się na niskich obrotach,dosyć ekonomiczny.Mi osobiście odgłos silnika trochę przeszkadza. Doskonale sprawuje się przy wyższych, autostradowych prędkościach
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest fantastyczna, biegi wchodzą lekko, bez problemów,natomiast gdy zaczynają się problemy z wkładaniem biegów, należy przesmarować tulejki drążka pod spodem auta-problem znika- przetestowałem
4,0
Układ jezdny
Kupiłem egzemplarz trochę styrany przez życie, ale popracowałem nad nim i uważam, że jest fajny, średnica zawracania w sam raz, nie zaskakuje, odporny na boczny wiatr co uważam za bardzo ważne, nierówności naszych dróg pokonuje w neutralny sposób,komfortowo a jednocześnie sprężyście, hamulce działają pewnie
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mogę narzekać, spore szyny dookoła powodują, że widać doskonale. Mam czujnik cofania, który bardzo pomaga w manewrach, bez niego odległość do tyłu trochę trudno ocenić.
5,0
Ergonomia
Obsługa intuicyjna, wszystko wiadomo, gdzie powinno być, fotele są spręzyste, po dłuższej drodze nie czuje się zmęczenia, jedynie co mi dokucza to to, że nie można podłokietnika kierowcy ustawiać na odpowiednią wysokość. Składanie tylnich siedzeń to bajka, zero siły a odsuwana tylnia kanapa i składane oparcie fotela pasażera to fajny bajer.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nabiera temperatury co jest ważne w jesienno-zimowym okresie, przewietrzanie wnętrza wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja nie potrzebuję więcej, mam 176 cm wzrostu, siedzę jak lord koks, na tylnej kanapie miejsca pod nogami i nad głową bardzo dużo
3,0
Wyciszenie
A tu się Mazda nie popisała, zwłaszcza w wersji przed liftem. Wyraźnie słychać silnik(bardzo słabe wyciszenie przegrody silnikowej)zwłaszcza w górym zakresie jegoobrotów.Konstruktorzy również pożałowali na wyciszenie drzwi, podłogi i dachu, tak że przy wyższych prędkość hałas powietrza jest nieznośny.Wentylacja na I i II biegu jest stosunkowo cicha ale potem jest głośna
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam instalację LPG, gdzie średni wychodzi mi ok. 11 l. gazu na 100km w cyklu miejskim, co uważam za dobry wynik przy gabarytach Madzi.Ceny częsci w serwisach to ponury żart, problem jest z niektórymi częsciami nieorginalnymi
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi raczej same się nie psują, jak się dba o auto
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dla wszystkich, którzy chcą kupić Mazdę z 2 l silnikiem benzynowym, sprawdzajcie motor, gdy jest zimny, padają w nich pierścienie na tłokach.Gdy pojawi się biało niebieski dym z rury wydechowej-dajcie sobie z tym egzemplarzem spokój-silnik do roboty a to niemałe koszty. Oprócz tego rdzewieją nadkola tylnich kół.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW
[l/100km]