Nigdy więcej Mazdy. Cóż mogę powiedzieć: drogie części, przeciętna awaryjność i wszechobecna rdza sprawiała, że trudno było ten samochód sprzedać. W końcu to zrobiłem ... za grosze i poczułem ulgę.
Jednak ocena jest negatywna. Samochód użytkowałem 5 lat. Średnio psuł się dwa razy na rok. Psuły się głównie elementy zawieszenia jak i elektryka. Podczas jazdy co chwilę coś stukało, pukało, piszczało. Generalnie kto będzie chciał kupić ten model mazdy, radzę dokładnie go przejrzeć pod opieką mechanika w jakimś warsztacie. Śmiało mogę stwierdzić, że 95% tych samochodów w chwili obecnej nadaje się już tylko na złom.
Wrażenia
3,0
Silnik
Tu nie jest tak źle, bo silnik jest wytrzymały do 300 tys. dojeździ. Ale jest wolny i mułowaty. Ogólnie przeciętny. No i trzeba uważać na uszczelkę pod głowicą.
3,0
Skrzynia biegów
Również przeciętna. Czasami zamiast trójki wchodziła mi piątka. Obecnie mam inny samochód i jeśli chodzi o ten elementy (i w zasadzie wszystkie inne) to jest przepaść.
2,0
Układ jezdny
Mała stabilność jazdy. Co chwila coś stuka, puka i piszczy. Czasami bałem się jechać więcej niż 100 km/h z obawy przed rozleceniem się samochodu. Serio.
1,0
Karoseria
Tutaj totalna porażka. Po 12 latach Mazdy dosłownie sypią się w oczach. Całe podwozie zardzewiałe, rdza pojawia się na nadkolach, dookoła szyb i to dosłownie w oczach. Po 10 latach, co roku trzeba konserwować ten samochód w dobrym warsztacie. W przeciwnym wypadku się rozleci.
Jedyną zaletą jest duża ilość żelastwa do zardzewienia.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu jest ok. Jak poustawia się dobrze lusterka to wszystko widać dobrze.
3,0
Ergonomia
Nic specjalnego. Jeździłem innymi samochodami o podobnej ergonomii.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zanim się nagrzeje to już zdążę dojechać z punktu A do punktu B. :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba jedyny plus Mazdy. Duże przestronne wnętrze. W miarę wygodne.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h hałasuje.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo źle. Części są drogie, awarie zdarzają się często - szczególnie w starszych rocznikach, naprawy są skomplikowane dla mechaników przez co drogie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić bardzo tanio. Ja po zakupie włożyłem w ten samochód drugie tyle ile za niego zapłaciłem, to w zasadzie mówi wszystko. :(
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeciętnie. Siada elektryka oraz drobne części zawieszenia.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu trzeba uważać szczególnie na szczęki hamulcowe, które po naciśnięciu hamulca, a następnie jego puszczeniu mogę nie wracać do pozycji wejściowej. Powoduje to tarcie i smród spalenizny podczas jazdy. Pękają różne przewody, np. przewód do sprzęgła. Powoduje to unieruchomienie samochodu na środku drogi, co wiąże się z kosztami sprowadzenia lawety.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]