Silnik
: Zacytuję kogoś z forum mazdy "Ten samochód nie przyspiesza, ale jest szybki" a ma 90 km ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza rdza i rdza nadkole, progi i drzwi.
Silnik
: Brak samoregulacji zaworów zmusza do robienia jej na LPG.
4,0
Całokształt
Jedzie się, wszystko na miejscu, do wyprzedzania mało mocy, ale można się bujnąc i do 200km/h ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik na LPG ok, jeśli się pamięta o regulacji zaworów, ja kupiłem zaniedbany egzemplarz i musiałem przeprowadzić remont silnika, ale oprócz wypalonych gniazd i zaworów to cylindry i tłoki były piękne ;)
3,0
Skrzynia biegów
Tu niestety jak i w 323 którą miałem, dużo lepiej w europejskich autach, jak zawsze wsteczny i jedyna ciężko wchodzą i tak zawsze jest z mazdami ;/
4,0
Układ jezdny
Jedzie, skręca w miarę jak na taki dłuższy samochód, musiałem wymienić 4x amortyzatory i łączniki i gumy, więc po roku od wymiany nic nie stuka ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać jak powinno ;)
3,0
Ergonomia
Przy wzroście 1,75m niestety ale fotel ciężko ustawić, albo na leżąco w BMW style albo na kobietkę czyli kąt prosty inaczej dziwnie nie wygodnie w lędźwiach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jak chyba większość japońskich - typowo japońskich - aut dużo lepiej od europejskich, bez klimy dużo lepiej niż np. w citroen c4 bez klimy, a jak włączę klimę to szron na powiekach :D
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mazda 626, więc klasa C dlatego więcej miejsca to tylko limuzyny albo busy mają, nie ma co chwalić można sobie usiąść. Jednak bardziej na 4 osoby ponieważ w kombi dziwnie podzielona kanapa z tyłu po bokach.
3,0
Wyciszenie
Cienko również jak w poprzedniej maździe, jak na 2000rok (bo taki mam w dowodzie pomimo starej wersji budy) to w Clio jest dużo ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie można narzekać bo są auta droższe, ale również tańsze, jednak na japończyka to jest dużo zamienników już dosyć dobrej jakości.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanieją, jak ktoś zrobi blachę to ma kawał auta za niską cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie nie powinno być w 1,8 16v usterek nawet na LPG wszystkie usterki to z reguły zaniedbania właściciela.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba dbać o regulację zaworów na LPG, na benzynie przypuszczam nic nie trzeba robić nawet przy przebiegu 300kkm
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]