Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Kombi

mysiowy, 17 lat temu
Silnik 1.8 100KM 74kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 626 V Kombi 1.8 100KM 74kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wahałem się czy nie wybrać 626 tdi i nie żałuję. Poniżej 18 tys km rocznie - nie ma to najmniejszego sensu. Ciekaw jestem jakie wrażenie robi 626 2.0 benzyna - może poprostu więcej pali... Nigdy nie podejrzewałem, że 90KM robi z tego auta kompletnie zadowalające osiągi. Byłem do tej pory fanatykiem pseudo-bezawaryjnej Toyoty, ale europejska produkcja (a nawet Turecka) zbliża Toyotę ostatnio do fiata czy renault. Mazda wydaje się być nowym liderem i punktem odniesienia moich oczekiwań motoryzacyjnych i żałuję że w Polsce nie istnieje oficjalny importer tej marki.
Wrażenia
5,0
Silnik
cichy, elastyczny, przyjemne brzmienie powyżej 4000 obr, do 2000 obr. również przyjemny, ale jakby miał coś z diesla :-) na jałowym - niesłyszalny. Lubi wysokie obroty powyżej 5000tys i tych co je lubią. Spalanie tylko nieznacznie większe - dynamika zdecydowanie porównywalna ze 130-konnymi jednostkami japońskimi.
5,0
Skrzynia biegów
niezwykle dobrze zestopniowana, elastyczna pewna, bardzo precyzyjna, miałem toyotę i nie wiem kto stawia tę markę za wzór w konstrukcji skrzyni - przecież to powinna być mazda.
5,0
Układ jezdny
bardzo dobre wspomaganie progresywne, auto praktycznie zawraca po kole - bardzo krótka średnica zawracania, pewna i nie przesadzona reakcja kierownicy na skręt kół. Parkowanie na poziomie trudności Yarisa; pewny w łukach, rewelacyjne hamowanie i praca ABS-u - no może dlatego, że i Dunlopy z górnej półki... Trzeba sprawiedliwie oddać - znakomicie się prowadzi w każdych warunkach, wysokie poczucie bezpieczeństwa i pewności prowadzenia powoduje niechęć do zdejmowania nogi z gazu.
Komfort
4,0
Widoczność
doskonale do przodu i na boki, przecietnie do tyłu, wysoko unieziony zadek i masywne boczki robią swoje... Nie zamieniłbym się jednak na lepiej przeszklonego hatchbacka bo wygląda przy sedanie jak mydelnica. Czujnik cofania nie byłby jednak tu tylko gadżetem - dość szybko można jednak mazdę wyczuć i jeżeli manewry nie są twoją piętą achillesową to wszystko będzie ok.
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, 626 z końca produkcji zachęca wyglądem wnętrza, delikatną nienachalną tapicerką, dopracowaną w detalach kierownicą. Ekran zegar i czujnika temperatury zewnętrznej w środkowej konsoli - to jedyny stylistyczny niewypał z lat ´80. Bardzo pomysłowe uchwyty na napoje, praktyczne i funkcjonalne podłokietniki i stolik z przedniego fotela pasażera - to rewelacje z wyższej półki. Ergonomia ze szkoły co najmniej mercedesa. Obsługa intuicyjna - instrukcja w zasadzie niepotrzebna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
cicha, bardzo wydajna, manualna praktycznie działa jak klimatronik - bardzo precyzyjna i stabilna praca.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń kierowcy - doskonała, wysocy pasażerowie z tyłu w komplecie nie będą zachwyceni na długich trasach. Kombi z odsuwaną tylną kanapą niweluje pewnie ten mankamanet - w sedanie nie ma się gdzie odsunąć... Egoistyczni kierowcy nie zauważą mankamentów przestrzeni pasażerów. Fotele doskonale trzymają. Sprężyste i wygodne 350 km non-stop to jednak najdłuższy dystans jaki do tej pory zrobiłem.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho, w porównaniu z 626 dti to jakby wogóle silnika nie było. Doskonałe firmowe audio W 626 można nieźle posłuchać muzyki. Najgłośniejszy z tego wszystkiego jest siłownik anteny automatycznej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez pierwsze 500 km myślałem, że czujnik paliwa uszkodzony... okazuje się że 626 1.8 jeździ na oparach - pali mniej niż oficjalna strona mazdy podaje
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze wydane pieniądze i ciekawe że 626 jest tak niewiele droższa od 323. Polecam i żałuję ze 626 przynajmniej z nazwy po 2002 roku już nie istnieje. Od zawsze zachwycało mnie wygladem, od niedawna również osiągami i legendarną japońską solidnością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak to z urządzeniami bywa..., jeśli jesteś przeciętnie troskliwym i myślącym kierowcą raz na sezon przesmarujesz uszczelki czy zawiasy, nie przerobisz niczego na własną rękę - drobne awarie nie będą cię dotyczyć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pilnuj tego co zaleca firma - nigdy powazna usterka nie będzie cię dotyczyć, w każdym razie nie zmieni ci planu dnia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 626 V Kombi 1.8 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 626 V Kombi