Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Hatchback

Peskart, 16 lat temu
Silnik 2.0 TD 101KM 74kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda 626 V Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wrażenia
2,0
Silnik
W tym caly problem. Szukalem wersji benzynowej 2l 136KM ale dalem sie skusic na turbo diesla 2l 110KM (pozna ewolucja tego silnika bo do 2000r mial 100KM). Koszmar ! Na wolnych obrotach drgania jak w traktorze (trzepalo ile wlezie wajcha biegow, pedalami, ale nawet siedzeniem !!!). Do 1800 obrotow tak mulasty, ze startujac mialbym problemy nawet z maluchem. Powyzej kop w d... i nie najgorzej. Na autostradzie OK. Podejrzewam ze od poczatku bylo cos nie tak z regulacja. Po 10000km pojawily sie czarne dymy w trakcie ostrego przyspieszania. Od 50000 km pojawil sie przeciek na pompie wtryskowej a po 60000 od czasu do czasu turbina zaczynala swistac. Nie wiem czy to byl poczatek jej konca bo mi go rozbito. Kultura pracy tego silnika zniweczyla cala przyjemnosc jazdy tym wozem !!!
3,0
Skrzynia biegów
Ze wzgledu na charakterysteyke silnika 6 biegow albo automat bylyby bardziej wskazane. Dosc precyzyjna ale wolna i haczaca na 2-gim biegu.
3,0
Układ jezdny
Z poczatku zastanawialem sie czy resorowanie nie bylo zablokowane tak podskakiwal na niektorych drogach. Pozniej ulozyl sie a i ja przyzwyczailem wiec mozna bylo rzec, ze jest nie najgorzej. Jak sie trzymal drogi ? Nic rewelacyjnego, ot tak sobie jak to na taka rodzinna wozid... przystalo. To tez nie jest sportowy woz choc wiele z tej klasy daja duzo wieksza frajede pod tym wzgledem.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Przedni slupek supelnie nie przeszkadza. Szyba dosc wysoka i nie mialem wrazenia jak w Avensisach ze mam mocno nasuniety na oczy daszek.
4,0
Ergonomia
Wszstko pod reka jak trzeba. Zegary bardzo czytelne i bez zadnych zbednych bajerow. Natomiast mial jeden wielki mankament, jak dla mnie, brak regolacji kierownicy na glebokosc stad nie moglem dobrac idealnej pozycji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo skuteczna natomiast maly problem z ogrzewaniem w korkach. Temperatura nawiewanego cieplego powietrza czesto zmieniala sie w zaleznosci od obrotow silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko w ocenie. Z tulu olbrzymia z latwym dostepem ze wzgledu na dobrzy zaprojektowane wykrojenie drzwi + duzy i praktyczny bagaznik.
3,0
Wyciszenie
Przy duzej predkosci : dobrze wyciszone szumy toczenia (typowy mankament wiekszosci japoncow), bardzo male szumy powietrza i dobrze wytlumiony silnik. Natomiast wycie silnika przy wchodzeniu na obroty i na wolnych koszmarne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autostrada : przy srednij 130km/h (czyli jazda ok 150-160 km/h) 7,5l przy sredniej 110 6,5l, na trasach ograniczoncyh przewaznie do 90km ponizej 6 a w bardzo zatloczonym ruchu miejskim okoolo 8.5
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lekkie bzyczenie wentylatora w kabinie i zarowki w lampach ktore siadaly dosc czesto. Podejzewam 2 powody 1) te potworne wibracje silnika 2) ostatnimi czasy trwalosc zarowek zeszla chyba na psy bo czesto widze nonowe samochody zle oswietlone.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz § silnik

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 626 V Hatchback