Samochód bardzo przeciętny, praktycznie pod każdym względem.
Wygląd zewnętrzny wyjątkowo nudny, wtapiający się idealnie w otoczenie. Podobnie jeśli chodzi o wnętrze, szaro-popielate, bardzo trwałe, ładnie spasowane i nietrzeszczące, ale wręcz depresyjne.
Osiągi znów bardzo przeciętne, wytrzymałe sprzęgło i skrzynię biegów okupujemy strasznym hałasem w środku. Jedyne co nam pozostaje to głośno nastawione radio, od którego ostatecznie i tak bolą uszy.
Silnik niby wytrzymały, ponoć niezawodny. W moim egzemplarzu poprzedni właściciel musiał wymieniać wtryski, ja z kolei regenerowałem rozrusznik, w obu przypadkach samochodu oczywiście nie można było odpalić.
Elektryka również miała być mocną stroną, podobnie jak bezawaryjność w kwestii drobiazgów, tymczasem samochód kupiłem już z awarią wysuwanej anteny, częściowo niesprawnym centralnym zamkiem i z tylko jedną, grającą stroną głośników.
Części zamienne dostępne i cenowo do przyjęcia.
Największym problemem jest straszliwa korozja, atakująca zarówno elementy konstrukcyjne pod spodem auta jak i blachy nadwozia. Uwaga zwłaszcza na zapiekające się zaciski hamulców.
Komfort podróży również na średnim poziomie, siedzi się stosunkowo nisko, z tyłu dość wygodnie na długiej trasie jadą tylko dzieci, pod warunkiem że jest ich dwójka. Z przodu przestrzeni jest trochę więcej. Zimą nagrzewa się długo, klimatyzacja jest średniowydajna, albo u mnie coś było uszkodzone, choć testy szczelności układu niby nic nie wykazały.
Widoczność też przeciętna, z uwagi na długość samochodu w mieście nie zaparkujemy wszędzie.
Mocno na plus jest niskie spalanie i dość duży choć płytki bagażnik, jednak nadwozie typu liftback uniemożliwia wsadzenie nieco wyższych przedmiotów.
Reasumując nie kupiłbym ponownie tego modelu, bo jest straszliwie nudny i przeciętny, przy tym głośny i gnijący. Nie oferujący ani dobrego komfortu, ani przestrzeni użytkowej, pomimo sporych rozmiarów. Przyzwoite jednostki napędowe i dobrze spasowane wnętrza znajdziemy też w wielu innych samochodach.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DITD 90KM 66kW
[l/100km]