Kupiłem auto przy 135000. W aucie wymieniłem rozrząd i zrobiłem kilka drobiazgów. Ogólny serwis po zakupie auta.
Jestem zaskoczony wygodą urzytkowania i komfortem na codzień. Moim zdaniem, wbrem temu co zostało wskazane jako wada, wyciszenie auta jest lepsze niż nie jednego auta obecnie. bardzo cicha i spokojna praca zawieszenia, szumy opływowe do 130km/h na poziomie aut klasy średniej obecnej. Porównuje moje osobiste odczucia do Skody Octavia z 2016r 2.0 bezyna z DSG. Auto wyborne na trasy. Dużo miejsca w środku. Wygodne fotele choć siedzisko z krótkie i brak regulacji lędźwiowej, ale daja radę. Po trasie z Warszawy do Essen, wysiadłem z samochodu bez żadnych dolegliwości i całkiem wypoczęty. Tempomat znacznie na to wpływa, a dzieki obszernemu wnętrzu można wrecz cuda z nogami robić. Automat sprawuje sie doskonale. Stara 4 biegowa skrzynia. Nieźle zestopniowana. Dość dynamiczna jak trzeba, ale bez przesady.
Auto zaskakuje mnie spalaniem. W trasie na dystansie Warszawa-Essen spaliło średnio 7,3L na 100km. Wskazanie Turing computer było 7,3L ale po zatankowaniu i odstrzeleniu pistoletu tankującym za pierwszym razem wyszło 7,3L. Średnia prędkość przejazdu 98km/h.
Podobna trasę, ale bardzie mieszaną z Warszawy do Kłajpedy pokonałem ze średnia prędkościa 74km/h ze spalaniem średnim 8,2L na 100Km. Moja decyzja o założeniu gazu niknie coraz bardziej. Koszt dobrej instalacji do 626 to około 4000zł. Chyba sie tonie opłaca, ponieważ 60-70% przebiegów u mnie to trasy. Wydajne ogrzewanie i klimatyzacja. Bardzo ustawny i pakowny bagażnik. W wersji Liftback naprawdę jak kombi. Uważam że bardzo przyzwoita jest widoczność z miejsca kierowcy oraz niezłelusterka wsteczne. Dominusów zaliczyłbym brak wzdłużnej regulacji kierownicy i braki w regulacji siedzeń, choć sa całkiem wygodne i przyjemnie po niemiecku sprężyste. Mazda jest też dość wrażliwa na boczne podmuchy wiatru. W porównaniu do Skody Octavi 2016r, czuć to dość wyraźnie. Za to całkiem precyzyjnie sie prowadzi i ma przyjemne wspomaganie układu kierowniczego. Takie w sam raz. Auto jest przyjemnie zaprojektowane pod względem ergonomi wewnątrz, ale są i błędy. Bardzo małe kieszenie boczne, cupholder zdecydowanie tylko na niskie pojeniki jak mały kubek kawy z orlenu lub puszka, wyższe pojemniki nie są stabilne. Za to podłokietnik środkowy w doskonałej pozycji z całkiem spoko schowkiem, duży i pakowny schowek przed pasażerem oraz sporo miejsca dla wszystkich pasażerów, nawetdla 5 osób.
Jestem bardzo zadowolony z tego auta i w porównaniu do mojej służbowej skody octavia z 2016r, która naprawdę była w niezłej konfiguracji, auto wypada super - a dzieli je 15 lat. Np; pokonanie trasy z Warszawy do Berlina skodą było bardziej męczące, nawet w ustawieniach komfort silnika i zawieszenia. Auto bardziej niespokojne i rwące do przodu, a charektyrystyka Mazdy jest bardziej komfortowa i nastawiona na pożeranie kilometrów.
Jeszcze raz odniosę sie do kwestii wyciszenia. Mam teraz na aucie opony zimowe 15 cali, jakieś polskie. A i tak uważam że jest naprawdę przynajmniej tak cicho w środku jak w Skodzie. Oczywiście nic nie skrzypi itp.
Naprawdę polecam, trzeba tylko dbać o blachę bo rdzewieje. A po za tym auto w zakupie z 5500 zł a jeździ jak nowe za 120,000zł.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i sprawny. Jedynie automat nieco dławi jego zapędy. Moim zdaniem w erze downsize-ingu, jest super oszczędny. Moja firmowa Skoda Octavia 2.0 Tsi z DSG pali wiecej w mieście a dopiero na trasie zrównuje sie z Mazdą
4,0
Skrzynia biegów
Cztery gwiazdki bo mogło by być 5 biegów. Spalanie było by jeszcze niższe.
5,0
Układ jezdny
Bardzo pewny i komfortowy, auto wrażliwe na boczny wiatr
3,0
Karoseria
Trzy gwiazdki - zabezpieczenie antykorozyjne słabe. Trzeba dbać o stan blachy ponadprzeciętnie.
Komfort
5,0
Widoczność
SUPER
4,0
Ergonomia
Małe wpadki ale ogónie wiecej plusów niż minusów. W aucie od razu czujesz sie dobrze i wiesz dzie wszystko jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo skuteczny poziom - zarówno grzanie jak i klima
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
SUPER
5,0
Wyciszenie
Moim zdaniem na 5.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty na 4 gwiazdki, bo ogólnie części są droższe niż do aut niemieckich z podobnych lat.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeździ jak za 120,000 a kosztowała 5500.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie brak. Mam do rozwiązania mały problem z wibracja jednostki napędowej na zimno, ale ogarnę temat. Poprzedni właściciel nieco zaniedbał parę spraw.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak narazie u mnie. Poprzedni właściciel robił automat, ale jestem pewny że przez zaniedbania eksplatacyjne. Olej i filtr co 50,000 i gwarantuje że przejeździ auto.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 136KM 100kW
[l/100km]