Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Hatchback

Marcin, 6 lat temu
Silnik 2.0 136KM 100kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 139 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 626 V Hatchback 2.0 136KM 100kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Kupiłem auto przy 135000. W aucie wymieniłem rozrząd i zrobiłem kilka drobiazgów. Ogólny serwis po zakupie auta. Jestem zaskoczony wygodą urzytkowania i komfortem na codzień. Moim zdaniem, wbrem temu co zostało wskazane jako wada, wyciszenie auta jest lepsze niż nie jednego auta obecnie. bardzo cicha i spokojna praca zawieszenia, szumy opływowe do 130km/h na poziomie aut klasy średniej obecnej. Porównuje moje osobiste odczucia do Skody Octavia z 2016r 2.0 bezyna z DSG. Auto wyborne na trasy. Dużo miejsca w środku. Wygodne fotele choć siedzisko z krótkie i brak regulacji lędźwiowej, ale daja radę. Po trasie z Warszawy do Essen, wysiadłem z samochodu bez żadnych dolegliwości i całkiem wypoczęty. Tempomat znacznie na to wpływa, a dzieki obszernemu wnętrzu można wrecz cuda z nogami robić. Automat sprawuje sie doskonale. Stara 4 biegowa skrzynia. Nieźle zestopniowana. Dość dynamiczna jak trzeba, ale bez przesady. Auto zaskakuje mnie spalaniem. W trasie na dystansie Warszawa-Essen spaliło średnio 7,3L na 100km. Wskazanie Turing computer było 7,3L ale po zatankowaniu i odstrzeleniu pistoletu tankującym za pierwszym razem wyszło 7,3L. Średnia prędkość przejazdu 98km/h. Podobna trasę, ale bardzie mieszaną z Warszawy do Kłajpedy pokonałem ze średnia prędkościa 74km/h ze spalaniem średnim 8,2L na 100Km. Moja decyzja o założeniu gazu niknie coraz bardziej. Koszt dobrej instalacji do 626 to około 4000zł. Chyba sie tonie opłaca, ponieważ 60-70% przebiegów u mnie to trasy. Wydajne ogrzewanie i klimatyzacja. Bardzo ustawny i pakowny bagażnik. W wersji Liftback naprawdę jak kombi. Uważam że bardzo przyzwoita jest widoczność z miejsca kierowcy oraz niezłelusterka wsteczne. Dominusów zaliczyłbym brak wzdłużnej regulacji kierownicy i braki w regulacji siedzeń, choć sa całkiem wygodne i przyjemnie po niemiecku sprężyste. Mazda jest też dość wrażliwa na boczne podmuchy wiatru. W porównaniu do Skody Octavi 2016r, czuć to dość wyraźnie. Za to całkiem precyzyjnie sie prowadzi i ma przyjemne wspomaganie układu kierowniczego. Takie w sam raz. Auto jest przyjemnie zaprojektowane pod względem ergonomi wewnątrz, ale są i błędy. Bardzo małe kieszenie boczne, cupholder zdecydowanie tylko na niskie pojeniki jak mały kubek kawy z orlenu lub puszka, wyższe pojemniki nie są stabilne. Za to podłokietnik środkowy w doskonałej pozycji z całkiem spoko schowkiem, duży i pakowny schowek przed pasażerem oraz sporo miejsca dla wszystkich pasażerów, nawetdla 5 osób. Jestem bardzo zadowolony z tego auta i w porównaniu do mojej służbowej skody octavia z 2016r, która naprawdę była w niezłej konfiguracji, auto wypada super - a dzieli je 15 lat. Np; pokonanie trasy z Warszawy do Berlina skodą było bardziej męczące, nawet w ustawieniach komfort silnika i zawieszenia. Auto bardziej niespokojne i rwące do przodu, a charektyrystyka Mazdy jest bardziej komfortowa i nastawiona na pożeranie kilometrów. Jeszcze raz odniosę sie do kwestii wyciszenia. Mam teraz na aucie opony zimowe 15 cali, jakieś polskie. A i tak uważam że jest naprawdę przynajmniej tak cicho w środku jak w Skodzie. Oczywiście nic nie skrzypi itp. Naprawdę polecam, trzeba tylko dbać o blachę bo rdzewieje. A po za tym auto w zakupie z 5500 zł a jeździ jak nowe za 120,000zł.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i sprawny. Jedynie automat nieco dławi jego zapędy. Moim zdaniem w erze downsize-ingu, jest super oszczędny. Moja firmowa Skoda Octavia 2.0 Tsi z DSG pali wiecej w mieście a dopiero na trasie zrównuje sie z Mazdą
4,0
Skrzynia biegów
Cztery gwiazdki bo mogło by być 5 biegów. Spalanie było by jeszcze niższe.
5,0
Układ jezdny
Bardzo pewny i komfortowy, auto wrażliwe na boczny wiatr
3,0
Karoseria
Trzy gwiazdki - zabezpieczenie antykorozyjne słabe. Trzeba dbać o stan blachy ponadprzeciętnie.
Komfort
5,0
Widoczność
SUPER
4,0
Ergonomia
Małe wpadki ale ogónie wiecej plusów niż minusów. W aucie od razu czujesz sie dobrze i wiesz dzie wszystko jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo skuteczny poziom - zarówno grzanie jak i klima
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
SUPER
5,0
Wyciszenie
Moim zdaniem na 5.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty na 4 gwiazdki, bo ogólnie części są droższe niż do aut niemieckich z podobnych lat.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeździ jak za 120,000 a kosztowała 5500.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie brak. Mam do rozwiązania mały problem z wibracja jednostki napędowej na zimno, ale ogarnę temat. Poprzedni właściciel nieco zaniedbał parę spraw.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak narazie u mnie. Poprzedni właściciel robił automat, ale jestem pewny że przez zaniedbania eksplatacyjne. Olej i filtr co 50,000 i gwarantuje że przejeździ auto.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 626 V Hatchback