Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Hatchback

n.pawcio@yahoo.co.uk, 15 lat temu
Silnik 2.0 115KM 85kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 626 V Hatchback 2.0 115KM 85kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak to japonczyk. Dotychczas wiedzialem to tylko z opinii. teraz wiem z autopsji. zadnych wyciekow, nierownomiernej pracy, po zapaleniu chodzi tak samo jak cieply. Zadnych niespodzianek. Nastepny tez bedzie japoniec!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza nadkoli. I tyle.
4,0
Całokształt
Fajne auto. Jak czlonek rodziny. Zawsze mozna na nie liczyc. Zapalasz i jedziesz. Pojemny i ustawny bagaznik, wysoko zawieszone nadwozie(jestem wedkarzem i wiem co mowie, WRACALEM KIEDYS Z WYDECHEM VECTRY W BAGAZNIKU!!!). Godny zaufania.Bez uciazliwych usterek. Polecam!!! W razie pytan moj adres: n.pawcio@yahoo.co.uk
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie ma sie czego przyczepic. Czasem lekko szarpnie, doskonale wchodzi na obroty. Po 2500 obr. zaczyna sie zabawa. Kreci sie do 6000, pomimo 115 koni(mialem wczesniej 150 konnego passata), nie czuc ze tylko tyle... od 4 tys obr. zaczyna byc glosno ale przyjemnie warczy, poprzedni passat chodzil jak kosiarka do trawy. Na wolnych obrotach jakby go nie bylo.. przy 160 na autobahnie w Niemczech plynie, ze mozna normalnie prowadzic rozmowe.
4,0
Skrzynia biegów
Troche ciezko wchodzi wsteczny. Podobno to normalne. Bez zarzutu jesli chodzi o awaryjnosc. Narazie, zobaczymy jak bedzie dalej..
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, wrecz doskonaly. Jezdzilem poprzednio passatem B5, Xantia, Vectra. Zaden nie dorownuje Mazdzie. Twardo, ale bardzo komfortowo. Nie czuc kazdego kamyka jak w pasku, jednoczesnie duzo twardziej niz w xantii.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tylu tak sobie. trzeba sie przyzwyczaic do liftbacka. Do przodu i na boki wzorowo.
5,0
Ergonomia
Wszysko w zasiegu reki. Po 20 minutach obsluga intuicyjna. jasno i czytelnie. Klima bardzo prosta w obsludze. Nawet dziecko sobie poradzi za pierwszym razem. szkoda ze regulacja kierownicy tylko w jednej plaszczyznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale. Szyby odparowuja w 2 minuty, tylnej potrzeba 3 minuty wiecej. 2 litry robia swoje, po przejechaniu 3 kilometrow przy zewnetrznej temperaturze w okolicach 5 stopni w samochodzie jest cieplo. Mam kolege ktory ma alfe i to samo jest po 15km...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiecej miejsca niz w passacie B5, o wiele wiecej niz w Xantii, vectra B bez porownania. Dosc duzo miejsca z tylu. mam 180 cm wzrostu, z tyla za mna moze siedziec dorosla osoba , (wiem z opowiadan, sam tam nie siedze...).
4,0
Wyciszenie
Tak jak pisalem na poczatku, do 160 jest cicho. Potem znosnie. W pasku bylo ciszej ale dzwiek silnika nie do zaakceptowania. Tutaj nie trzeba radia. nawet moja partnerka lubi czasem posluchac jego odglosow. Zawieszenie pracuje raczej cicho. Wiele zalezy od opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie z GB do Polski spalila 7,5l. Nie mam lekkiej nogi i zdarzalo sie 180 km/h. ale srednio 140. Nie mam pojecia jakie ceny przegladow i napraw. Wymienilem niewiele. Poprzedni passat to skarbonka bez dna. Ludzie nie kupujcie niemcow. To nie to samo co 10 lat temu.dziadostwo.. O tym co wymienilem przez 2 lata (40 tys km), ponizej. Pali niewiele, jedyna rzecz to to ze kazdym samochodem trzeba sie nauczyc jezdzic!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Zaplacilem za niego £950. To najlepiej wydane pieniadze w moim zyciu. Narazie. Mam nadzieje ze tak zostanie. Za pare lat jak wroce do Polski to tez kupie Mazde, tyle ze 6!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymienilem: zacisk tylnego hamulca - £70, alternator uzywany £ 20, silniczek przedniej szyby £20. Robocizna ok. £ 60. Oprocz tego tylko wymiany eksploatacyjne - oleje , filtry, plyny, klocki hamulcowe po 140 tys km!!! Teraz czeka mnie wymiana amortyzatorow tylnej klapy. Planuje zalozenie LPG. Powinno byc o wiele taniej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak!!! Przeciez to Japonia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 626 V Hatchback 2.0 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,6
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 626 V Hatchback