Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Hatchback

Robert, 15 lat temu
Silnik 2.0 115KM 85kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 203 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 626 V Hatchback 2.0 115KM 85kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niesłychana prostota konstrukcji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : uwaga 100% egzemplarzy to ma lub będzie miało - rdza tylnych nadkoli. Brak reparaturek podnosi koszt naprawy.
Układ hamulcowy : typowe dla 626 - tylne zaciski przestają pracować. Objaw jednostronnie działający ręczny, uważajcie przy kupnie. Koszt naprawy ok. 350-500.
5,0
Całokształt
Jest to jeden z najmniej problemowych i najtańszych w utrzymaniu samochodów jakie miałem. Co więcej nie wygląda, żeby coś się miało zmienić. Silniczek mruczy tak jak kiedy go kupiłem i jakby miał ochotę na drugie 200 tys., wnętrze wygląda pięknie. Jeśli nie liczyć nieszczęsnej korozji nadkoli to naprawdę superbezawaryjne auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie wyróżnia się niczym ani pozytywnie, ani negatywnie. Warto wspomnieć, że raczej nie lubi gazu. Instalacja musi być dobra. U mnie tuż po jej zamontowaniu okazało się, że do wymiany są przewody wysokiego napięcia (400zł) bo na starych szarpał. Miałem też wymienić świece. W tej chwili jeździ na platynowych (55 zł/szt), ale ponieważ co mechanik to inna wersja jakie te nowe mają być (platynowe czy zwykłe) zdenerwowałem się i po prostu nie wymieniłem. Czekam aż padną.
4,0
Skrzynia biegów
Potrafi haczyć przy wrzucaniu wstecznego. Precyzja do przyjęcia.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to klasa Passata, ale prowadzi się w miarę pewnie. Nastawiony raczej na komfort więc nadwozie wyraźnie się przechyla, nadsterowność jak dla mnie występuje za wcześnie ale łatwo to opanować. Bardzo dobra kierowalność przy gwałtownym hamowaniu co sam sprawdziłem. Przy prędkości max. (czyli ok. 190) nie ma wrażenia, że za chwilę odfrunie z drogi ale tu ta miękkość trochę przeszkadza.
Komfort
3,0
Widoczność
W wersji 5D do tyłu nic nie widać. W pozostałych kierunkach ok. Lusterko boczne lewe ma z brzegu zmienioną krzywiznę tak, że likwiduje martwą strefę.
5,0
Ergonomia
Pod tym względem Mazda jest absolutnie genialna. Przycisków jest niewiele, łatwo w nie trafić nawet jak się po raz pierwszy siedzi w tym samochodzie. W dodatku wszystko jest zaprojektowane i zmontowane w bardzo prosty sposób bez jakichś dziwnych patentów dzięki czemu np. wymiana żarówek jest dziecinnie prosta. Facet, który montował mi alarm był zachwycony deską rozdzielczą (że tak łatwo się do wszystkiego dostać). Fotel pasażera się składa tak, że powstaje z niego stolik - fajna rzecz. Schowki w podłokietnikach z przodu i z tyłu. Siedzenie kierowcy nie ma regulacji lędźwiowej a mimo to ku mojemu wielkiemu zdziwieniu jest niezwykle wygodne. Minus za zbyt wysoką pozycję fotela nawet po max. obniżeniu. Muszę podkreślić bardzo wysoką jakość materiałów we wnętrzu. Ople, VW itp wyglądają przy tym jak tanie mydelniczki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik 2,0 bardzo szybko się nagrzewa. Klimatyzacja jest wydajna, w dodatku jest nawiew poprowadzony do tylnych siedzeń. Jedyne co obniża ocenę to głośna praca dmuchawy na najwyższym biegu, no ale tutaj żaden samochód tej klasy nie będzie lepszy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to rewelacja - przeciętna w tej klasie.
2,0
Wyciszenie
Komfort, który oferuje samochód byłby wysoki gdyby nie naprawdę głośny silnik. Nie wiadomo nawet dlaczego bo są wykładziny tłumiące. Jedyną pocieszającą rzeczą jest to, że przy prędkości powyżej 160 hałas nie wzrasta znacząco i nadal da się rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się, że będzie lepiej ale też nie ma tu jakiegoś specjalnego przegięcia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znam w tej klasie innego modelu który oferowałby więcej za te pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem ten samochód ze Szwajcarii z przebiegiem 180 tys. Wnętrze wyglądało jak nowe i nadal tak wygląda. Przez rok spaliły mi się 4 żarówki w reflektorach, jedna od podświetlenia tablicy. W ostatnie mrozy zamarzły siłowniki od tylnej klapy co jest lekko irytujące. Zawieszenie - po 24 tys. po polskich drogach padły 3 końcówki stabilizatora.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 626 V Hatchback