Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Hatchback

Paweł, 16 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 626 V Hatchback 1.8 90KM 66kW 1997-1999 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Czy kupiłbym to auto jeszcze raz? Na pewno jest to rozsądny mariaż więc wybieram tak. Jednak wolałbym coś bardziej komfortowego z mocnym dieslem (dobre wspomnienie o jednostce 2,4 JTD z Alfy) przy tej samej niezawodności- tak czy inaczej kierunek Japonia to dobry wybór
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Siłowniki klapy bagażnika padają i to jest chyba częste zjawisko
Układ elektryczny : Przepalające się żarówki oświetlenia zewnętrznego jak i wewnętrzne
4,0
Całokształt
Poczciwe, obszerne auto do przemieszczania się. Nie jest piękne, ani szybkie, ani wyjątkowo komfortowe, ale za to (jak na razie) niezawodne. Po prostu jeździ i..... jeździ i.... jeździ
Wrażenia
4,0
Silnik
Na jałowym chodzi cichutko i przyjemnie, wchodzenie w obroty generuje dźwięk znośny, ale nie motywujący szczególnie do wciskania pedału gazu. Moc tylko 90 km i w sumie to wystarcza, na plus-ciężko dostać mandat, na minus-manewr wyprzedzania trzeba kalkulować, nie zawsze się udaje nawet z gazem w podłodze. Silnik mało dynamiczny, ale dosyć elastyczny, szczególnie na trójce (prawie od zatrzymania do 7tys. obr/min), na dwójce czasami szarpie przy małej prędkości. P.S. pod maską żadnych wycieków, suchutko.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie. Przy niskich temperaturach i zimnym silniku może trochę oporniej 1-ka. Wsteczny chyba w każdym aucie może czasem nie wejść za pierwszym razem. Na drążku wyraźnie odczuwalne wibracje z zespołu napędowego. Ogólnie jednak sprawuje się bardzo dobrze.
3,0
Układ jezdny
Niektórzy piszą, że jest miękko-chyba mam inny samochód? Zawieszenie jest sztywno zestrojone, co daje poczucie pewności w jeździe, ale nie daje komfortu. W dodatku dosyć głośno pracujące, szczególnie z tyłu. Wydaje mi się, że do silnika z takimi osiągami lepsze byłoby bardziej miękkie zawieszenie. Przy załadowaniu(4-5 osób) robi się przyjemniej. Wspomaganie na postoju chodzi lekko, w jeździe nieco sztywnieje-i bardzo dobrze, lekkie ruchy kierownicą nie powodują skakania auta na boki, można prowadzić jednym palcem. Dobry promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze.
3,0
Ergonomia
Konsola środkowa nie jest nakierowana na kierowcę, chcąc przełączyć nawiew trzeba się oderwać od fotela (może mam krótkie ręce?) Tylko jeden zamykany schowek, ale sporo odkrytych, w GD pod względem schowków było dużo lepiej. Uchwyt na napoje ulokowany w bardzo dobrym miejscu-rozlanie czegoś raczej niemożliwe. Rozkładany podłokietnik dla kierowcy ok. Blokada otwarcia szyb- przy elektryce tylko z przodu chyba zbędna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Patrząc na wskaźnik temperatury można sądzić, że silnik szybko się nagrzewa, ale ciepłe powietrze napełnia kabinę z pewnym opóźnieniem. Panel sterowania nawiewem nie budzi mojego zaufania, pokrętła mają jakby luz, pokrętło prędkości dmuchawy trochę za małe, od 3-ej prędkości głośno, padnięte podświetlenie (kurcze w GD miałem to samo-to chyba standard w mazdach). Ogólnie jednak wszystko sprawne: grzeje i chłodzi, więc jest dobrze. Szyby lubią zaparować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu jest świetnie. Ogrom miejsca z przodu, z tyłu i w bagażniku. Duże i szerokie fotele, no ale za to trochę słabe trzymanie boczne. W GD była w fotelu regulacja trzymania bocznego i okolic kręgosłupa lędźwiowego. Przyjemny welur.
3,0
Wyciszenie
Dla mnie za głośno. No bo na dobrej gładkiej jezdni do 100km/h i padlina pojedzie bezszelestnie. Do 120 km/h właściwie ujdzie. Wyżej słychać już mocno i silnik i szum opływającego powietrza. Dodatkowo denerwuje głośna praca zawieszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem, że będzie lepiej (przed zakupem auta czytałem takie opisy i wiele osób pisało o ponadprzeciętnej oszczędności silnika 1840), ale jest dobrze. Jeżdżę głównie na krótkich dystansach i średnio wychodzi ok. 8-9l/100km. Mam auto od niedawna i dokładnie nie miałem okazji sprawdzić spalania np. w trasie. Zresztą auto nie doi kieszeni na serwis i naprawy, więc jak się chce gdzieś jechać to się leje i jedzie nie patrząc na spalanie. Jest ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak zwykle mam wrażenie, że przepłaciłem kupując mazdę. Koszt ok. 19 tys. zł. ale za to jest zadbane auto do jazdy. Klima manualna, elektr. lusterka i szyby przód, ABS, kontrola trakcji. Jeśli chodzi o stosunek niezawodność do ceny to jest bardzo dobrze. Mam nadzieję, że auto posłuży mi bezawaryjnie przez dłuższy czas i nie będzie doić portfela.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie: zużyte siłowniki klapy bagażnika, przepalona żarówka kierunkowskazu i świateł mijania oraz podświetlenia panelu nawiewu- w sumie pierdoły. Denerwujące notoryczne świerszcze w desce rozdzielczej nie do zidentyfikowania (w GD było to samo, czyli mazda tak ma)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak napisałem mam auto krótko, ale NIC! I mam nadzieję, że tak będzie, bo właśnie dlatego kupiłem ten samochód (muszę się trochę odkuć po poprzednim pojeździe-Alfa 156 ). Należy pamiętać, że o każde auto trzeba dbać (przeglądy, wymiany eksploatacyjne) bo żadne bez wkładu nie będzie jeździć wiecznie. Ale szczerze mówiąc pozbyłem się już podłego uczucia, że z autem ciągle jest coś nie tak. Przy okazji: stara GD z 89r. choć wykazuje już oznaki zmęczenia śmiga żwawo od iks czasu na samym gazie (dziura w zbiorniku paliwa) i jeszcze trochę musi pojeździć

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 626 V Hatchback 1.8 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
19,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 626 V Hatchback