Silnik
: Jest po prostu rewelacyjny, nawet zwykły przegląd przy nim przypomina zabawę w klocki lego. Trwałość szablonowa.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Może niezbyt mocny, lecz wystarczająco, ale za to bardzo elastyczny i niezwykle trwały.
4,0
Skrzynia biegów
Pojawia się czasem trudność z włączaniem wstecznego biegu.
4,0
Układ jezdny
Dosyć komfortowy, dobrze trzyma się jezdni, szybko jednak dają popalić mu koszmary naszych nawierzchni.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, w porównaniu do aut francuskich - wręcz doskonała.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, może niezbyt już nowoczesne, ale tam gdzie powinno być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra, a ogrzewanie - znakomite. Ze wszystkich samochodów z jakimi miałem do czynienia - Mazda najszybciej osiąga temperaturę nominalną pracy silnika (zasługa rewelacyjnego układu termostatycznego) i dzięki temu otrzymuje najwyższą - wg mnie - ocenę w dziedzinie ogrzewania - niedoścignioną szóstkę z plusem :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń wystarczająca, aczkolwiek nie jest rewelacyjna.
4,0
Wyciszenie
Średnia swojej klasy. Ciekawy pomruk silnika nie jest jednak dokuczliwy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nominał, lecz czasami pozwala mile zaskoczyć - na jednej z tras udało mi się osiąnąć średnią 6,1 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo, że częste usterki zawieszenia mogłyby sugerować niską trwałość, ale musimy brać poprawkę ze względu na stan (fatalny) naszych polskich dróg. Silnik - praktycznie go nie ma, bo pod względem trwałości można o nim zapomnieć. reszta układu napędowego również. Legenda więc trwa...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem. Jak wyżej... :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW
[l/100km]